Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon från Kungsängen?

Skrivet av Maria m T & S
Jag ska ju flytta till K-ängen i april. Har vi någon från vårbarn 04 därifrån tro? Det är ju lite långt att åka till Tyresö för att träffa kompisar o ta barnvagnsprommisar då o då. =)
Dessutom, kan någon tipsa om bra dagis i Kungsängen o kan varna om man haft tråkiga erfarenheter av något annat? Jag måste skicka in min ansökan snart men har ingen aaaning alls! Tacksam för hjälp! =)
Svar på tråden: Någon från Kungsängen?

Hojta efter Gittan med Gianna & Gemma

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Hon skriver här då och då men även i mars-gruppen. Hon bor i Kungsängen och är ganska nyinflyttad hon oxå! :)
 

Just det!

Skrivet av  Maria m T & S
Hon skriev ju om det läbbiga med hästarna där ute. Ja, vi får väl se om hon ser detta annars får jag ropa på henne senare! =)
 

Jag har

Skrivet av  judit med Linus 010723 & Liam 040514
bott iKungsängen i tre år men bor nu mer i Bålsta. Det är inte så långt.
Jag har en son -04 och en son -01
 

Kul!

Skrivet av  Maria m T & S
Nä, det är ju inte så långt med bil (el tåg kanske?). Som jag skrev till Gittan så vet jag inte vad som kommer att hända med våra husplaner men vi får väl se... =)
 

Hej o välkommen!

Skrivet av  Gittan m Gemma 02 o Gianna 040318
Jag har ju bara bott här sedan i maj men trivs bra! Vi bor på landet ut mot Lennartsnäs, på Aspviks gård. Jag kommer att vara mammaledig igen till sommaren även om jag har börjat jobba halvtid nu. Jag kan ta med dig o bl a visa den fina öppna förskolan, och även vid kyrkan finns en trevlig öppnis. De anordnar även Klapp&klang (babyrytmik) som jag går på med båda barnen. Hur stora är dina?
Vi går på Bergshöjdens dagis men står i byteskö till Ekbacken som det vore gångavstånd till (har 6 km nu). Står även i kö till 2 privata montessori, Pärlan i Tibble och Urfjäll i Sylta. Den senare kan barnen gå i upp till 5:te klass! Det har varit svårt att få plats på det kommunala dagis man ville men nu håller de på att bygga ett nytt, Klockarängen, så nu lättar kanske trycket lite. Var ska ni bo, mer exakt?
 

Såg nu

Skrivet av  Gittan m Gemma 02 o Gianna 040318
i dina uppgifter att våra flickor är jämnåriga! Kul!
 

=)

Skrivet av  Maria m T & S
Hej igen! Jag hade oxå tänkt ställa mig i kö till Pärlan o Klockarängen, det är nog de närmsta dagisen (som verkar bra). Nu vet jag inte om det blir något med just detta hus för efter besiktningen har vi inte kunnat komma överens riktigt, vi vill dra av lite på priset men de står helt fast vid den tidigare summan, vi får se vad som händer. Det huset låg i Gröna dalen (nedanför Konsum, Tibble) men det lär ju komma fler tåg... =)
 

Artiklar från Familjeliv