Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nyfiken i en strut !

Skrivet av Nina m Elise 020501 o Anja 040301
Eftersom jag inte surfat på länge undrar jag hur era små kottar ligger till o vad de gillar !

Anja lärde sig "allt" i en rasande fart inom några veckor, så nu går hon längsmed möblerna när hon inte kryper i en rasande fart.

Hon säger "Titta", "Mamma" o "Pappa" (titta är det hon upprepar miljoner ggr/dag).

Favoritstället är att ruscha in i duschen (kanske för hon ääälskar att bada/ duscha ?), där hon ska pilla i avloppet eller vill smaka på duschskrapan (uuuäck !!!). Vi försöker hålla dörren stängd, men det blir bekymmersamt varje gång jag ska byta blöjor på storasyster. Annars sysselsätter hon sig främst med att stå o "gå" och älskar att hoppas o dansa med storasyster.

Hon greppar med hela handen, har 2 tänder i underkäken. Hon håller klädstorlek 80 och alla storasysters urväxta kläder går åt nu, numera får vi flytta kläderna direkt från storasysters låda till Anja Elise är visserligen en bit längre, men det skiljer bara ca 2 kg mellan dem ...så tröjor o byxor har Elise kunnat ha lääänge även om ärmar o ben blivit något korta på tröjor o byxor.

Och ni då ?
Svar på tråden: Nyfiken i en strut !

en till avloppsfanatiker :-(

Skrivet av  Loppan m Freja 27/3
Varför är det så spännande? Säkert för att det är hyperäckligt....DVD o videon är en annan favorit. Freja kryper och har lite försiktigt börjat gå efter möblerna. Hon vinkar och klappar och gnatar mammaaa, mammaaaa, mamaaaa hela tiden. Tänder har hon bara en av och hon är en ganska rejäl tjejja på 9,5 kg och 75 cm lång. Äter gör hon gärna men helst frukt av alla slag. Maten går det lite trögare med.
 

Artiklar från Familjeliv