Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni några förslag??? (julklappar)

Skrivet av Malin med Thor 040503
På julklappar "från" en liten 7-månaders pojke??? ¨

Vi har kommit överens med våra familjer om att vi inte skall köpa några julklappar till varandra, men vi vet att de kommer att köpa julklappar till våran lille son (första barnbarnet på båda sidor!!!)... Så då känns det som att vi måste (inte måste, men vi vill) ge några julklappar till dem som är "från" lillpojken.
Har ni några förslag på vad man kan göra??? Vi har redan gjort och gett bort gipsavtryck av händer och fötter, tavlor med fotografier och hand/fotavtryck i färg.
Nu är ide\'erna slut...
Svar på tråden: Har ni några förslag??? (julklappar)

Lite för sent kanske

Skrivet av  Xappoline & Kevin 29/3
Men jag har tryckt fötterna på papper och skickat dem till http://www.arytrays.se/sv/produkter_barn.shtml och gjort brickor med små fötter. Fint!

Fast de ville ha det hela innan 1 december för att garantera leverans i tid.

Kanske ett litet fotoalbum med bilder, ett från varje månad? Eller fotoalbum med bilder från då de är med farmor/farfar eller dylikt?

Nej, nu kan jag inte komma på mer.
 

lite förslag

Skrivet av  Sofia m Julia-04- & Christopher -02-
Hej!! Tycker att zappoline hade jättebra förslag, gillade det där med månadsbilder. Ska se om jag kan hjälpa dig :-)
*Familjefoto på dig, din kille och Thor (min mamma fick ett utav min bror o hans familj, hon är överförtjust i den, de gjorde så att de satt i soffan hemma, och så titta min bror o hans fru ner på barnen och log, ser riktigt mysigt ut)
*vi har beställt almenackor med barnen på varje månad. Men det kanske är för sent, jag beställde mitt i slutet av oktober och fick almenackan igår.
*En bok som du själv gjort med bilder på Thor (gärna med morfar o mormor el. farmor o farfar i, beroende på vem som ska få den).
*Eller nåt som det kanske står "Världens bästa Mormor (eller morfar eller farmor el farfar). Min mamma fick en sån utav barnen, det värmde sa hon =)
Lycka till. Kram/ Sofia
 

En fingrej

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
som vi ska göra i år är att trycka barnens fötter eller händer på örngott och sen kan man skriva något med. T.ex Natti natti eller så. Textilfärg och textilpenna. Fick idén här från aff.
 

Tack så jättemycket!

Skrivet av  Malin med Thor 040503
för alla förslag! Skall fundera lite så får vi se vad det blir...
 

Kalender

Skrivet av  Hanna m. twins
Jag har gjort kalender med mina pojkar på bild i. Expert ville ha digitala bilder senast den 12 december. Så än finns några dagar kvar. Kanske att det funkar även med vanliga bilder. Går ju alltid att fråga!

Jag har även gjort avtryck med mina pojkars fötter. Köpte en sats med lera och ram på Barnens Hus. Då blir det fot-/handavtryck på ena sidan och ett foto på andra sidan i samma ram. Hoppas du förstår...

Lycka till och God Jul!
 

Panduro!

Skrivet av  Ullis m Tuva (040525)
köp pennor som du kan måla porslin med! och köp billigt porslin på ikea! Sen skriver du antingen bebbens namn eller namnet på den du skall ge till! går även att köpa rinnande färg å måla med pensel!! sen bränner du i egen ugn hemma!!! Jätte enkelt!! jag jorde så till alla kompisars barn å skrev deras namn på muggar å tallrikar skålar till dom små! 10st julklappar kostade mig bara 250kr! pennorna kostar ca50kr st!!! hoppas du får några ideer!
Kram!