Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Färgad bajs?!

Skrivet av Loppan m Freja 27/3
Asså måste bara fråga... Freja åt en semperburk med kalv o rotfrukter tror jag det var. Hur som helst så var det tomat i och när det sedan kom ut andra vägen så var det alldeles rost rött! Blir det så för era kottar? (Hon har aldrig ätit burkmat med tomatbaserad sås - lagar nästan jämt hennes mat själv) Blir lite fundersam om det kanske var ngt hon inte tålde som satte lite fart på magen?!
Svar på tråden: Färgad bajs?!

Det har varit samma för Jonna!

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Vet inte om det är så det ska vara eller inte men Jonna har alltid fått rejält röd-orange bajs efter att ha ätit burkar med tomatbas. Men hon verkar inte ha lidit av det så jag har inte funderat så mycket, kanske jag borde?

Lustigt nog verkar aldrig hemlagad mat få samma effekt trots att jag flera ggr gjort köttfärssås t.ex. Mysko pysko!
 

ja mysko verkligen!

Skrivet av  Loppan m Freja 27/3
Jag har ofta både färsk tomat, krossad tomat el tom.pure i frejas mat men inte har hon skitit rött för det?! Hmmm...om jag var lite skeptisk mot burkmat tidigare så blev det ju inte mindre nu!(Fast nog kommer det ändå slinka ner en semper el dyl lite då o då) Fast det är skönt att höra att det är fler som noterat röd bajj för då är det ju säkert inget knepigt med det.
 

Här med

Skrivet av  Madde & Albin
Albin lever ju enbart på burkmat, och visst påverkas färgen av det han äter, har tom sett hela paprikabitar. Men jag kan ju erkänna att första gången jag såg det rödfärgade bajset så funderade jag på om han hade inre blödningar.
 

här också!

Skrivet av  Anja med Idun
Efter röda linser så är Iduns bajs rött :)