Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det blev ett -....

Skrivet av Nina m Elise 020501 o Anja 040301
tarmarna levde rövare igen igårkväll, så jag var bara tvungen o köpa ett test idag.

Det blev ett litet - (minus) vilket kändes lättande ...även om även ett oplanerat barn hade varit välkommet ;-).

Har beslutat mig för att inte köpa fler test nu oavsett hur gravid jag känner mig ...skulle jag bli gravid trots hormonspiralen så märks det väl till sist ändå ;-) ! ... även om det var psykiskt jobbigt att få en så kort graviditet förra gången (upptäckte den ca i v22 då), så gör det ju egentligen inte så mycket. Är mest bara glad att det inte var just nu, det räcker gott med två småbarn tycker jag.

Önskar dig lycka till Anja med din graviditet, även om du inte har mig att "sällskapa med" ;-) !
(fint namn du har förresten !!!!!)

Skippar anonymiteten ikväll ...och nu får jag allt ta itu med min övervikt, så jag får lite kontroll över min kropp !
Svar på tråden: Det blev ett -....

Hej!

Skrivet av  ronja00 Leo 9månader
Läste det du skrev i slutet av "brevet" "nu får jag ta itu med min övervikt..."
Jag ska oxå ta tag i min övervikt...Gick med i viktklubben för några timmar sen! Så nu gäller det! Here I come summer 2005! ;) Det känns som jag ska fixa detta nu. Vi kankse kan stötta varandra?!
Jag skulle vilja gå ner 10-15 kg...*drömmer*= ska bli verklighet!!!
Lite babbel från lilla mig
 

Gärna det :-) !

Skrivet av  Nina m Elise 02 o Anja 04
Vet inte vad viktklubben är och kör nog mitt eget rejs eftersom jag vet hur jag fungerar (har provat tex viktväktarna o annat, men jag lyckas jämt "lura systemet" och i slutänden väger jag inte alls mindre !).

Jag vet inte vad jag väger, men tippar på ca 85 kg ...och drömmen vore väl att slutligen hamna på ca 65 kg (mådde som bäst vid 62,5).

Är periodare här, så du vet om jag inte svarar på inlägg ...kanske du kan svara på min ?! ;-)

Ikväll ska jag dock unna mig lite godsaker ...tänkte överaska mannen med god middag o har klätt mig så tjusigt jag kan för att bjuda till lite extra och njuta av en "barnfri kväll" (fast Anja är hemma, men förhoppningsvis sover hon ...Elise är hos farmor o farfar). Det var väl så där 4 år sedan jag sist hade på mig kvällens underkläder, och inte känner jag mig särskilt sexig i dem ...men förhoppningsvis ser han att jag ansträngt mig ;-) ! Trist att behöva ha jazzbyxor tänkta för en gravid, men alternativet är blåjeans så vad göra ?

Vad säger du, ska vi vara snygga i sommar eller ?
(ps vägde faktiskt bara ca 88 kg som mest när jag väntade Anja och lyckades gå ner till ca 81 i somras ...men sen tappade jag stinget i höst både med kosten o motionen. Nya tag !!!!

Vi höres !!!!!
 

Jag tyckte minsann...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
att det var lite synd *fnissar* att du inte kommer sällskapa mig...

Hur kom det sig att du ej upptäckte graviditeten förrän i v.22? Var första symptomet bebisens rörelser då? Nyfiken ;o)

Tack förresten, ja visst är Anja ett fint namn, jag har alltid varit jätteglad för det... Din dotter har alltså ett mycket fint namn. Hoppas att hon kommer vara lika glad över det som jag :o)

Jättekramis

Anja
 

Artiklar från Familjeliv