Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oliver har fått vattkoppor!

Skrivet av Katarina m. Oliver 040327
I julas hade Olivers kusiner koppor... nu är det hans tur. Så en på rumpan när han satt i badet igår kväll. När jag sedan borstade hans hår hittade jag ett par till.

Undrar hur illa det kommer att bli, han har inte fått några fler än de igår... hoppas att han slipper ha ont av det! Han har ingen feber och är sitt vanliga glada jag :)
Svar på tråden: Oliver har fått vattkoppor!

Stackars liten!

Skrivet av  Madde & Albin 040329
Men vad jag har hört så blir det värre (läs man blir sjukare) ju äldre man är, så logiskt sett borde det bli en väldigt mild variant på en såpass liten krabat :-).

Krya på dig Oliver kramar från oss.
 

Min lilla prickigkorv...

Skrivet av  Katarina m. Oliver 040327
Det var kanske 5 igår, nu är det betydligt fler! Han har varit lite gnällig, trött och blek idag, men på gott humör ändå :)

 

blää då!

Skrivet av  Loppan m Freja 27/3
Stackars liten då!!!Hoppas han inte får sån stygg infektion. Du får väl se det som att han gör bort denna barnsjukdom redan nu.

Krya-på-sig-kramar till O från F
 

Japp

Skrivet av  katarina m. Oliver 040327
Får tänka positivt :) Men efter 2-timmars sömn så är det svårt, hehe.

Tur att han är en glad kille, trots klieri och lite sömn!
 

Nämen! :(

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Katten oxå. Det finns precis hur mkt som helst som de kan drabbas av känns det som. Hoppas Oliver inte blir helt, totalt prickig utan att han klarar sej på några få koppor. Skönt sedan när han har sitt gjort, iaf om det är lindrigt!

Krya på dej killen!
 

Mååånga prickar!

Skrivet av  katarina m. Oliver 040327
Hela lilleman är prickig, och då menar jag HELA han :) Fast han tar det med ro trots lite sömn och kliande. Han ser ut som ett spöke från 1700-talet med sitt vita, potatismjölspudrade hår :D
 

Artiklar från Familjeliv