Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gör värkarna ondare vid "igångsättning"?

Skrivet av Prodigy
Har haft väldiga problem med foglossningar mest hela denna grav och när jag blev sjukskriven 100% i början av dec så kunde jag kanske få bli igångsatt i jan om jag fortfarande hade så ont. Jag är jäkligt sugen på att prata med läkaren igen om detta. Ont har jag, sist jag sov en bra natt var väl i somras kanske, minns inte riktigt. Gå på toa hela tiden är väl en sak men att det ska göra ont i ryggen varje gång man rör sig i och ur sängen är värre, går som en gammal kärring känns det som.
Dessutom kan jag lugnt säga att jag är SKITLESS på att vara gravid, har i stort sett varit gravid i 12 mån nu. Fick MA 16 mars i år och väntade bara så jag skulle komma över nyårsafton innan vi skulle börja försöka vilket blev "hole-in-one" direkt och från början av maj var jag gravid igen. Hann knappt blinka känns det som, var förberedd på måååånga försök.

Så nu får prylen faktiskt ta och titta ut för nu anser jag att gravid det har jag varit på övertid denna gång! Gå över tiden mer har jag inte en tanke på, nu får det vara bra. Bebis-kom fram!
Svar på tråden: Gör värkarna ondare vid "igångsättning"?

Har hört lite olika

Skrivet av  LA bf 23/1
Fick själv dropp som skulle sätta igång värkarbetet efter ett värkstopp. Tycker att det var fruktansvärt. Vet inte om det berodde på att jag var öppen 7 cm och hade vant mig av vid värkarna efter 5 timmar men det kom för kraftigt och var bara jättejobbigt. Vill själv inte bli igångsatt efter denna erfarenhet.

Har dock hört av en som blivit igångsatt med alla sina tre att det är helt ok. Förmodligen för att man på något vis börjar från början. Det kommer inte så kraftigt och så plötsligt som det gjorde för mig.
Lycka till!
 

Fick värkstimulerande dropp...

Skrivet av  Prodigy
jag också när jag skulle få tösen eftersom jag hade kraftiga och bra värkar men dem kom för långt ifrån varann. Märkte ingen skillnad i smärtan bara att dem kom tätare vad jag kan minnas.

Har dock för mig att de kan bli kraftigare på en gång om man blir igångsatt eller så funkar det inte överhuvudtaget.
 

Artiklar från Familjeliv