Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu äntligen längtar jag också!

Skrivet av Karin med Ida + bf 21/1
I dag var jag på aurora-samtal, och efter att ha hört hur jag förträngt min rädsla och plötsligt stått med panik vid varje liten känning om att det kanske sätter igång, så tyckte barnmorskan inte att det fanns någon bättre lösning än ett snitt. Kanske om jag kommit på hur rädd jag var lite tidigare under graviditeten, att jag då hade kunnat prata mig igenom det, men eftersom jag lekt "duktiga flickan som visst kan föda barn som alla andra" så länge så är det lite sent att börja med terapi nu.
Så nu är det bara att hoppas att läkaren som jag ska träffa i morgon är inne på samma linje, och bokar en snitt-tid åt mig.

Nu kan jag äntligen slappna av lite och inte må så förbenat dåligt av att gå och fasa för varje liten sammandragning, och inbilla mig att vattnet går och liknande och springa på toa med hjärtat i halsgropen. Så fort jag fick tiden för att träffa läkaren och började fatta att det faktiskt fanns en möjlighet även för mig att få ut ett barn, så började jag plocka fram bebiskläder! Jag har inte kunnat det innan, utan har bara förträngt hela grejen, "det är ju långt kvar". Men så skönt att faktiskt kunna glädjas åt att det ska komma en bebis!!!!

Håll tummarna för mig i morgon att läkaren är lika förstående som alla barnmorskor jag pratat med varit. I så fall blir det bebis SNART för mig!
Svar på tråden: Nu äntligen längtar jag också!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv