Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blöjfråga

Skrivet av geo75
Ni som har barn sen tidigare. Vilken blöjsort rekomenderara ni och varför? Dax att inhandla newborn blöjor snart antar jag...
Svar på tråden: Blöjfråga

Jag gillade...

Skrivet av  Kicki me Felicia 24/6-03 + bf 28/1-05
Pampers bäst i början, de riktigt små blöjorna. Sen när BabyDry kom så började jag me Libero istället för jag tyckte BabyDry luktade kiss väldigt fort.

Nåt varför kan jag inte säga men du kommer att hitta din favorit. Om du har tur så känner du att sort inte spelar nån roll utan alla funkar lika bra. Sen kan de ju bli så att barnet inte tål en viss sort och man måste ta de andra eller leta andra alternativ.
 

Jag brukar köpa det som

Skrivet av  Svammelmamma
jag för tillfället har rabattkuponger på*s* I början tycker jag att det kvittat vilken sort jag använt, Libero o Pampers känns likvärdiga, även ICAs tycker jag är ok oxå. Men när de blivit äldre tycker jag att Liberos sitter mycket bättre då de har resår bak i ryggen, men det kanske är för att mina barn är rätt små o smala...
Det är svårt att veta, de sitter olika bra på olika barn helt enkelt, du märker nog*s*
 

Jag har beställt

Skrivet av  Mia med Hanna och BF 14/2
blöjor från pampers så har man åtminstone lite grann När jag födde Hanna fick jag ett paket blöjor i min baby bag. Baby bag får man på sjukhuset.
 

Får alla

Skrivet av  Ammis83 bf 19/2
en babybag?!
 

Nej,

Skrivet av  Maria m Pontus o Lillasyster feb -05
det beror på vilket sjukhus du ligger på. KS ger exempelvis ingen baby bag, inte förut i alla fall.
 

Om Baby bag

Skrivet av  Mia med Hanna och BF 14/2
å in och läs på http://www.babybag.se/ så står där lite fakta om den.

Kram Mia
 

Här har icas passat...

Skrivet av  Åsa m 3 barn + 1 i magen v37
bäst eller libero då de är gjorda på samma ställe:) Mest för att inget av barnen har tålt pampers.
 

Håller med Kicki!

Skrivet av  Spirella
Pampers Newborn passade vår unge mycket bättre än de andra märkena. De var mjukare och jag tyckte faktiskt att de sög upp mjölkbajset mycket bättre. I de andra blöjorna flöt bajset liksom ut medan det sögs in i Pampers.

Efter den allra första tiden har vi dock inte varit märkestrogna utan det har ofta blivit billiga blöjor, som har funkat jättebra. Just nu är Liberos "Baby and go" de blöjor som sitter allra bäst på vår dotter eftersom hon är så smal (hon är snart 1,5 år).
 

Gillar bara Pampers

Skrivet av  Mingus
eftersom jag tycker att Libero känns väldigt plastiga. Men det är verkligen en smakfråga.
 

Det har varierat..

Skrivet av  Jenny 3+1 bf 11/2
Ettan var en liten spinkis och på honom passade Pampers bäst. De andra två var rundare och då passade Libero mycket bättre. När spädistiden är slut har vi haft ICA\'s blöjor, och de funkar jättebra. För tillfället har vi Euroshoppers blöjor till Sebastian - och de funkar också bra! De enda som inte har varit bra är Blåvitt\'s och deras nya märke Coop extra.
Men som sagt, det är individuellt. Jag tror att de har Libero på BB, och att man får ett litet paket när man går hem. Vi kommer nog att köpa hem Liberos newborn.
Lycka till!
Kramar,
 

annorlunda svar:

Skrivet av  Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
Vi har använt tygblöjor - vikvarianten til våra barn redan från när vi kom hem från BB. Trots att våra barn vägt under 3 kg från början har det gått bra.

Sedan har vi ju oxå använt de gratisblöjor som man fått med reklam o så.
 

Tycker bäst om

Skrivet av  Emma Med Ronja & bf 3/3
Libero när bebisen är liten, de är lite mjukare.
Men till Ronja gillar jag Pampers bäst, de sitter bäst på henne, Libero hänger på höfterna på henne. Väldigt olika från barn till barn tror jag.
 

Det vi började med var

Skrivet av  Mortorio 19 dagar kvar
tygblöjjor, men det var av ett märke som jag inte tror jag ska rekomendera, dom föll sönder i tvätten.
När han kom upp lite i ålder så har våran favorit varit willys blöjjor. Dom är jättebra! Jag vet inte hur new born är eller om dom har det överhuvudtaget, men har dom det så ska i alla fall vi använda det.
 

den första tiden...

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
var jag pampersfrälst. De suger upp det geggiga såsiga bäbisbajset bäst tyckte jag. Sedan har vi glatt varierat mellan en rad märken och storlekar och provat oss fram. Mycket beroende på vilka rabatter vi fått för tillfället.
 

Libero tycker jag är bäst!

Skrivet av  Linda-Marie m. Alexandra 010909+BF15/2
Pampers har en konstig lukt som gör att man byter oftare och de innehåller lotion tror jag. Men det är olika på olika barn också.
 

Jag gillar

Skrivet av  Camilla m Nathalie + bf 1/2
pampers bäst till bebisarna när dom är små men sen gillar jag libero bättre. :)

Jag ska också köpa ett paket pampers new born i st 2-5 kg strax. Och sedan även ett paket libero 3-6 kg. Man vet ju aldrig hur stor bebisen är när den tittar ut, så för många får man ju inte köpa. :)

Men det går ganska mycket blöjor i början har ag för mig...när bebisarna små skiter hela tiden. *skratt*
 

Artiklar från Familjeliv