Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Imorgon

Skrivet av Masrut
är det min sista arbetsdag innan jag tar föräldra"ledigt". Det känns så skönt, men lite konstigt också. Kommer ju vara hemma ett par veckor innan bf och alla jag känner jobbar. Kan nog bli ensamt. Men eftersom jag sover så attans illa på nätterna är det skönt att kunna vila dagtid.
Svar på tråden: Imorgon

Vila?

Skrivet av  geo75
Hej på dig, vad skönt att du ska vara föräldra ledig nu. Passa på att vila ordentligt nu och jag tror nog du kommer hitta på en massa saker att göra innan bebisen föds :)
 

hm jag vet inte

Skrivet av  Masrut
Sedan jag blev gravid har jag blivit så LAT. Jag ligger mest framför tvn eller läser en bok. Tills jag blir totalt uttråkad. Då går jag upp en sväng och gör ingenting.

Min förhoppning nu är att mannen ska göra klart lilla rummet så att vi kan börja möblera nedervåningen. Min plan då är att jag i lugn takt kan börja plocka upp böcker, pärmar och papper. Och tvätta bebikläder kanske inte skulle vara så dumt?
 

Jag med men

Skrivet av  geo75
jag tänker så här... Det är så kort period av ens liv så man kan unna sig att vara lat nu :) För sen blir det ju full rulle...
 

För mig....

Skrivet av  Flingan bf 8/2
Är det första dagen ensam hemma imorgon. Hela familjen har varit ledig så det har känts som "vanlig" julledighet för mig. Men imorgon börjar allvaret ;-) Förstår inte riktigt hur jag ska få dagarna att gå men det löser sig nog...
 

Jag kan tänka mig

Skrivet av  Masrut
att jag kommer att hänga här alltmer... Har ju börjat skriva mer nu mot slutet jämfört med när jag "outade" och vågade - om än fortfarande anonymt - skriva på sidan att jag är GRAVID!

Kram
 

Då ses vi

Skrivet av  Flingan bf 8/2
nog här på aff rätt ofta, för jag kommer definitivt att hänga mer här nu framöver. Jag har inte haft en sportslig att hänga med här när jag fortfarande jobbade. Men nu lär man väl bli stammis här *s* Eller jag kanske redan är det förresten?