Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kroppsmålning

Skrivet av Flingan bf 8/2
Det har vi ägnat oss åt idag i väntan på att få strömmen tillbaka. Nora fick en kulspetspenna och så sa jag att hon fick rita på min mage. Hon trodde jag skojade *s* Men till slut kom hon igång och ritade, först bebisen "När han är två år" och så sig själv "när jag är fem år" (Hon fyller fem i februari.) Sen ritade hon hur det ser ut när bebisen är i magen, en liten bebis i en stor rund ring. Sen ritade hon sig själv när hon var i min mage. Nora i magen var väldigt ledsen eftersom hon inte fick komma ut. (Inte fick!!!! Som jag väntade på henne i 13 dagar efter bf!) Sen skrev hon sitt namn och så bebisens namn (Det namn hon och jag är överens om, men inte resten av familjen *s*)

Men nu har jag duschat, så nu är konstverket borta. Vi fotograferade det, men det är osäkert om det kommer att synas på bilden hur fint hon ritat. Om det syns ska jag på något vis lyckas låna en scanner så jag kan skicka till vår hemsida :-) *stolt mamma*
Svar på tråden: Kroppsmålning

Va gulligt!

Skrivet av  Ammis83 bf 19/2
Låter jätte mysigt! Vill gärna se bilden sen!

Själv hade jag tänkt att ev gipsa av magen. Man vill ju vänta så länge som möjligt men tänk om det är försent sen?!
 

va mysigt :)

Skrivet av  Myzan & Co
har funderat på att låta mina killar rita oxå\' men har inte kommit på vad för penna...
dom e juh rätt små så kulspets känns lite väl "spetsigt och riskabelt".
kanske ska vi bada ihop så får dom använda tvålkritorna :)
bra att ni tog kort!!!
kramar från oss
 

Japp :)

Skrivet av  Flingan bf 8/2
Dert var helmysigt att låta henna vara konstnärlig på min mage. I går kväll hittade jag kritor som man kan måla ansiktet med som låg och skräpade. Tänkte ta fram de åt Nora nån dag så hon får använda olika färger också. Det var lite vasst men mest kittligt med kulspetspenna. Men hon är ju lite större än dina killar förståss =)
*kram*
 

Artiklar från Familjeliv