Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ersättning

Skrivet av Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
Ska ni köpa hem ersättning så ni har hemma i fall att ammningen inte skulle fungera?

Jag vet att förra gången så hade jag inte ens tänkt att ammningen kan strula utan hade fått in präntat i hjärnan att alla kan amma. Och det vet jag nu att det inte är.

Hur har ni tänkt?
Svar på tråden: Ersättning

Jo du, det är en ide

Skrivet av  Mortorio 18 dagar kvar
förra gången funkade amningen i alla fall i en månad innan det kajkade så sett, men efter det blev det fruktansvärt. Sonen blev bara magrare och magrare och jag frågade mvc men dom sa att det nte var några problem bara han ammade. Dom påstod att han hade kolik och det var därför han skrek. Det var fruktansvärt, tillslut kom vi till ett annat bvc som blev vettskrämda när dom såg honom så jag kommer ta tillägg så fort jag märker att något inte står rätt till och inte hålla på att krångla.

Krånglade det för dig med en gång?
 

Japp

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
Ronja ville aldrig ta bröstet utan amningsnapp, hon körde upp tungan i gommen och vägrade *S*. Sen blev hon sondmatad pga av låt blodsocker, så det bidrog väll till det hela. Vi kämpade i 5 veckor med amningsnapp och pumpade. Var till ammningshjälpen och dom hade inga råd att ge. Sen gav jag upp, orkade inte psykiskt längre.
 

Nä det där med amning är intealltid en rolig sak

Skrivet av  Mortorio 18 dagar kvar
jag är väl förbereddpå att det kommer gå åt pipan den här gången just så jag är riktigt uppmärksam på de olika tecknena.
Jag är glad att vi inte har samma bvc längre också.
 

Precis

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
Jag hade turen att ha en underbar BVC sköterska, det var hon som fick mig att inse att det funkar inte att sitta och försöka amma i en tim och sedan pumpa för att få i Ronja mat.
 

Va skönt att ha ett sånt stöd

Skrivet av  Mortorio 18 dagar kvar
från bvc, du kanske kunde läsa vilket stöd jag hade hos mitt bvc. Om jag inte vänt mig till ett annat i sista stund så vet jag intehur det hade gått med min son. Han var gravt undernärd när vi väl bytte till tillägg. Otäcka bilder från den tiden, men jag var ju förstföderska så jag visste ju inte vad som var rätt eller fel och jag frågade ju flera gånger om det verkligen inte var något fel. När man då får höra utav bvc att det inte det, ja då litar man ju på dom.
 

Uch va läskigt

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
Tur att du lyssnade på dig själv och gick till ett annat BVC.
 

Det var mest min mamma

Skrivet av  Mortorio 18 dagar kvar
som inte sett honom på en två veckor som fick en chock när vi var nere och hälsade på henne. Hon tog oss akut till bvc där hon bodde.
Efter att vi börjat med tillägg så skrek han nästan aldrig längre och han sov hela nätterna. han blev en riktig mönsterunge :) det var skönt.
 

nä...

Skrivet av  Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
affärerna har ju "alltid" öppet, så om det skulle behövas, så kan man ju svänga förbi en affär på vägen hem från BB.

Min första fick ersättning på BB för att hon vägde så lite och var kall. De ville inte att hon skulle gå ner som alla nyfödda bäbisar brukar göra i början. 2:an kommer jag inte ihåg om hon fick ersättning på BB eller inte *glömsk*, men hemma klarade vi oss utan.

Nä, vi får svänga förbi en affär om behovet uppstår. Det kan ju pappan springa in o köpa medan vi sitter kvar i bilen.
 

har inte tänkt på det

Skrivet av  A med Z bf 14/2
förra gången funkade det direkt så jag har inte tänkt på det faktiskt...man får hoppas att det funkar denna gång me...annars är det ju bara att springa o köpa....
 

Jag kommer..

Skrivet av  Jeanette m Alexander 24/4 -03+ bf 15/2
att vänta tills jag märker hur det fungerar. Ammade inte Alexander mer än 1 vecka så han fick bara ersättning tidigt. Tänkte försöka iallafall den här gången men vi får se hur det går. Affärerna är som sagt öppna annars om det krisar
 

En liten fråga till Dig Bumbi

Skrivet av  Besviken!
När du har sagt att man kan mejla dig, så har man gjort det men du svarar inte!

Varför?
 

Va?

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
Vadå, ja jag brukar svara på de mail jag får. O varför är du anonym???
 

Nix pix!

Skrivet av  Spirella
Vill verkligen få amningen att funka, så ersättning kommer inte på tal i första taget. Behövs det ändå så bor vi mitt emot ICA och Konsum! :)

Var förskonad från amningsproblem förra gången och ammar ju min dotter en del fortfarande, så jag hoppas att det går lika bra nu.
 

Nej det kommer

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.35
jag inte göra, har inte haft några problem alls med amingen. Båda gångerna har det funkat bra och jag har haft mycket mjölk. Skulle det visa sig att det blir strul denna gången så har vi nära till affären och kan handla det isåfall, men det hoppas jag inte!

 

Nej...

Skrivet av  Peterlina bf 31/1
...jag tänker inte köpa hem.
Skulle amningen inte funka denna gången så räknar jag kallt med att maken kan åka och köpa ersättning.

Förra gången var jag en mjölkmaskin och hoppas vara det denna gången också. Och så hoppas jag att lilla bebisen får bra tag.
 

näää, det köper jag....

Skrivet av  Åsa m 3 barn + 1 i magen v37
sen om det behövs.
 

Nej

Skrivet av  texas
men om jag hade haft så mycket krångel som du hade sist så kanske jag hade gjort det bara för att känna mig tryggare. Om man känner sig trygg kanske amningen funkar bättre? Min uppfattning är att alla kan amma, men att mjölken kanske inte räcker även om man ammar så mycket man kan, så köp du hem lite ersättning för säkerhets skull.

Bara för att det funkade dåligt förra gången så behöver det ju inte krångla denna gången. Vi hade lite bekymmer, sonen och jag, men jag var så j---a envis så till slut fick vi fart på det ordentligt. Skulle det gå helt åt skogen med amningen denna gången så får maken åka och handla...:-)
 

Jo det ska jag,

Skrivet av  Sarppa
förra gången ammade jag ca 1 mån, sedan gick det inte längre. Jag ska försöka amma igen, hoppas kunna amma i 6 månader, men går det inte så gör det inte det. Det är inte hela världen tycker jag.
 

Nej

Skrivet av  Camilla m Nathalie + bf 1/2
jag tänker inte köpa hem någon ersättning. Utan jag hoppas på att det fungerar bra för mig att amma.

Jag vill inte ge upp allt för fort. :)
Skulle det inte fungera så får vi köpa med oss på vägen hem från BB.
 

Ja...

Skrivet av  Åsa m Simon-03 + bf 26/2
Förra gången fungerade amningen inte alls bra för mig. Sonen gick ner i vikt och det visade sig att jag inte hade tillräckligt med mjölk. Det var ett himla paltande när man skulle först amma och sen komplettera med ersättning, jag tyckte det var jättejobbigt. Jag orkade i 2 mån. Fungerar inte amningen som den ska den här gången kommer jag ge ersättning istället.

Mvh //Åsa