Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni den här "Vänta barn" försäkringen?

Skrivet av Svammelmamma
Pratade med en representant för TH häromdagen om bl a den försäkringen. Har ju tänkt ta tag i detta för länge sen men är något seg av mig när det gäller sånt. Har ni den försäkringen? Som alltså täcker vissa skador i samband med förlossningen? Själva det som gäller före barnet föds tycker jag är ganska ointressant då det för barnets del handlar om en minimal livförsäkring o själv har jag ju annan försäkring, men att barnet kan få ersättning för skador som uppstår då kan väl vara bra eller?! Hur har ni tänkt?
Svar på tråden: Har ni den här "Vänta barn" försäkringen?

Jag har den

Skrivet av  Linda-Marie m. Alexandra 010909+BF15/2
och hade den förra gången. Har inte använt den men det är väl bara skönt. Den täcker även skador på mamman som uppkommer vid förlossningen tror jag, om man blött mycket och så.
 

Jag har den

Skrivet av  Mia med Hanna och BF 14/2
Jag tycker det är rätt skönt att ha mitt lilla knyte försäkrat. Det hade jag med Hanna också. Men jag har aldrig behövt använda den.

Kram Mia
 

Jag har den.

Skrivet av  Peterlina bf 31/1
Min dotter har nämligen ett fel på sitt ena öga, som då såklart gör att allt i samband med det ögat inte går att försäkra.
Har man TH-försäkringen så kan man få teckna barnförsäkring sen också även om något inte var 100% efter födseln.

Det känns bra att ha någon slags skydd ekonomiskt också, om nu något skulle gå lite galet vid förlossningen. Tyckte inte 950 spänn var så farligt, så...
 

Gratis försäkringen

Skrivet av  geo75
har jag och har sen jag tecknade upp den blivit bombaderad med samtal ifrån Trygg Hansa tills jag som tur var var hemma en dag när de ringde. De ville sälja på en "riktig" försäkring nämligen. Men jag ska ta med mitt vanliga bolag tänkte jag eftersom jag har alla försäkringar på ett o samma. Men en gratis försäkring är ju aldrig fel :)
 

Artiklar från Familjeliv