Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tycker inte om tapetkniven:-(

Skrivet av Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
Den skar ett djupt jack i min fingertopp förut idag *aj*. Blodet forsade, o jag trodde fingret gått av, men det hade det tack o lov inte. Mannen sa: Jag hämtar plåster. Nä, sa jag, plåster räcker inte......

Så nu sitter jag här med bandage o tejpat finger. Tur att man har en man som kan tejpa.

Typiskt var att det var när jag skar tapet till näst sista garderobsdörren.....

Jaja. Nu vet jag hur det känns att nästan svimma. Jag blev nog mest rädd, men kände att jag klarar inte se det (Jag som inta alls brukar vara så´n).

Svar på tråden: tycker inte om tapetkniven:-(

sjunger

Skrivet av  Myzan & Co
"stackars Tulle" och blåser på fingret.
trist att du skar dig *aaaj*
hoppas att fingret snart mår bra igen,
kramar från oss
 

Fyyy!

Skrivet av  Sicily bf 31/1
Vet precis vad du pratar om! Tapetknivar är livsfarliga! Dom är ju dessutom så vassa att man inte känner att man skurit sig först.
Otaliga är dom gånger jag jobbat med fingrar inlindade i maskeringstejp.
Själv är jag jätte schåpig när det gäller mitt eget blod. Andras är ingen fara,konstigt nog.
Hoppas maken tog hand om den sista våden:-)
 

typiskt.....

Skrivet av  Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
är ju att jag en stund tidigare gått till mannen o fått nytt rakblad, eftersom kniven gjorde hack i tapeten... Så sprillans nytt rakblad, var det....

Faktiskt så fixade jag det sista oxå. Han hade lämnat det till mig, eftersom garderoberna var det enda som skulla mönsterpassas......

Andras blod är INGEN fara. Som fd sjukvårdare på Röda korset har man plåstrat om både det ena o det andra.....