Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Homofer

Skrivet av geo75
Hej ni som äter dessa. Ska de intas innan mat, i samband med mat el när som helst för bästa resultat?
Svar på tråden: Homofer

jag äter det

Skrivet av  Angie med Emilia & bf 5/2
och det står inget om att man ska ta det i samband med måltid utan jag tar 4 st rakt av när jag kommer ihåg dom...vilket är olika tider på dygnet hehe
 

inte med mat...

Skrivet av  Åsa m 3 + 1 i magen v37
gäller väl de flesta järntabletter eller? Just för att maten/mjölk etc kan hämma järnupptagandet i kroppen.
 

Själv

Skrivet av  Camilla m Nathalie + bf 1/2
äter jag inte några järntabletter, utan bara någon mulitvitamin tablett av något slag.

Men som Åsa säger så hämmar ju mjölk järnupptaget och c-vitamin förbättrar det.

Så ta det med ett glas apelsin juice. :)
 

Ojdå

Skrivet av  Suz
Jag brukar ta min Niferex tillsammans med koppen frukostte... Har dock oftast sojamjölk i teet - det kanske är ok?
 

Nja

Skrivet av  geo75
vet ju inte hur det är med just soja mjölk men bla niferex ska du inte ta i samband med mejeri produkter. Dvs 2h före samt 2h efter...

Hur mår du annars?
 

Riktigt bra, tack!

Skrivet av  Suz
Av någon underlig anledning klarade jag mig igenom de där veckorna efter 26 december utan att känna svår stress. Det var EN dag som jag hetsade, typiskt nog den dagen jag skulle på mvc-kontroll. Fick förstås skäll för högt blodtryck.

De första dagarna med katastrofen var tuffa rent psykiskt. Jag sprang nästan hem från jobbet och kramade Anna hårt hårt hårt hela kvällarna.

Nu känns det overkligt avlägset, alltihop. Utom på nätterna. Då drömmer jag ruggiga historier som alla går ut på att jag och Anna förlorar varandra på olika sätt.

Järntabletterna har nog gjort susen på kroppen i alla fall. Inget ont, ingen trötthet, och orken är tillbaka på topp! Och jag längtar som en tokig efter våran Johan Sven Sture, som jag tror bor där inne.
 

Skönt att höra

Skrivet av  geo75
har tänkt på dig en hel del! Men visst får man ett "wake up call" när något sådant händer!

Kommer du med på fikat på fre hos Myzan?