Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

SJ, SJ, gamle vän....

Skrivet av Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
Nu är jag helt slut:-( Jag ringde trafikupplysningen o frågade om ersättningsbussar o tider - jodå, den skulle gå, men några minuter sent eftersom det tar lite längre tid för buss än för tåg.

Jag gick ut till busshållplatsen - och efter en halvtimma ringde jag upplysningen igen...efter 10 minuter: "det är ett samtal före...... och sedan säger telefonrösten "det är många som ringer, försök senare". Så blir jag bortkopplad!!!

Jag ringer min man, för nu är mina batterier snaart slut. Han får tag på dem, ringer tillbaka till mig o säger - de måste kört förbi min hållplats *suck* De klarar alltså inte av att stanna vid alla tågstationer, utan hoppar över en del!

Nu är jag genomfrusen och jättetrött - Vad trött man blir av att stå ute med foglossning i snålblåst i en timma....!

Jag ringde till jobbet, hon som svarade skulle kolla med min chef hur vi skulle kunna lösa eftermiddagen. (Bilen står hemma, men det har egentligen inte med saken att göra. Nu orkar jag inte köra med mina ömma höfter, o dessutom behöver mannen bilen i em. Dessutom kostar det halva lönen att ta bilen.)

Vad säger ni om det? SJ skiter i om man inte kommer till jobbet. Se´n är ju frågan - om jag skulle komma med en buss - skulle jag komma hem då?
Svar på tråden: SJ, SJ, gamle vän....

Bästa polaren.

Skrivet av  Peterlina bf 31/1
Verkligen.
Hjälp... men det är SJ. Lite så det funkar. Det sjuka är att man fortfarande blir förvånad. Egentligen ska man klappa i händerna och jubla av förvåning när de faktiskt kommer i tid.
 

*s*

Skrivet av  Cayenne m 2 tjejer +bf feb.
jo... men faktiskt så brukar mina pendeltåg funka, men nu får jag väl leva med detta ett par veckor.....

Det ska i alla fall komma en buss strax efter 12, så jag får väl gå ut igen *suck*
 

Artiklar från Familjeliv