Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sista veckan

Skrivet av Trizz bf 15/2
på jobbet...
Jag blir heltidssjukskriven from nästa vecka. Det ska bli sååå skönt.
Har fått flera kommentarer idag om hur stor magen är och ifall det är dax imorgon. Så himla stor är jag ju inte. Jag ligger precis på normalkurvan.
Fast å andra sidan känner jag mig stor och klumpig. Bebben har inte lagt sig tillrätta och sjunkigt ner ännu så jag känner mig också anfådd hela tiden.

Förresten är det någon som har bra tips mot såriga bröstvårtor? Har haft problem med det med båda mina killar. Tänkte höra om någon hade något bra "mirakelmetod" :-) eller någon bra salva. I såfall ska jag köpa den och lägga med i bb-väskan.
Svar på tråden: Sista veckan

jag fick tipset

Skrivet av  Angie med Emilia & bf 5/2 *på besök*
att försiktigt gno en frotéhanduk mot bröstvårtan under graviditeten. i början känns det obehagligt men det blir nästan så att man härdar dom kan man säga och jag hade faktiskt inga problem med såriga bröstvårtor när jag ammade :)
 

Jag också....

Skrivet av  Camilla m Nathalie + bf 1/2
jobbar sista veckan alltså. Fast from nästa vecka är jag arbetslös och ska stämpla fram till förlossningen.
Fast minus 5 dagars karens. :(

Känns så himla skönt att slippa jobba snart.... Idag har jag 3 veckor kvar till bf och det känns ju satt jag vill föda nu.

Ang såriga bröstvårtor så fick jag samma tips som Angie och det ska fungera bra.

Annars så använde jag en amningsnapp som jag köpte på apoteket. En silikon grej som man sätter över bröstet.
Jag satte på mig den när jag kände att ett sår var påväg och då hann det istället läka. :)

Annars ska det finnas några snäckor som man ska fylla med bröstmjölk och ha på och det ska hjälpa. Har dock aldrig själv prövat men har några vänner som blivit nöjda.
 

Det bästa mot såriga....

Skrivet av  Suz
...bröstvårtor är utan tvekan snäckskal! Provade du det sist? Jag kunde inte vara utan mina. Man skickar efter dem från Norge på nätet (jag återkommer med adressen om jag hittar den igen) för en struntsumma.

Det är sådana där snäckor som brukar sitta fastsugna på berg, de ser ut som pyramider. Du sätter dem över vårtorna och då bildas en fuktig luftficka som huden läker i på nolltid. Ibland läcker det lite mjölk som vårtorna får bada i också, ännu bättre.

Jag trodde detta var ett skämt när jag först hörde om det, men det är verkligen allvar.
 

Här är länken! Stark köprekommendation! ;-)

Skrivet av  Suz
http://www.babybag.se/foraldra/snackor.asp
 

Va coolt!

Skrivet av  Sofie4fot bf 12/2
Har aldrig hört talas om detta.