Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ul idag!

Skrivet av Andrea Bf 2/3
Jag har bf den 2/3 enl ul(v.18), men enl. mens 26/2. Enl. dagens ul så är jag i v.34, då blir det mera som jag har tänkt mig, en liten i slutet av feb. men man vet ju aldrig, det är ju beroende på hur stora barn man föder, min dotter vägde 4 kg precis och henne födde jag på dagen då hon var beräknad. Hur som hellst blir detta åxå en bebis på ca 4 kg. Dagen vikt var ca 2495g. Den lilla åt och drack bra och allt såg fint ut, skööönt! Vi vet även nu att det till 95% chans är en liten h*n. Men, det känns bäst att inte berätta för dottern eller övriga släkten, tänk om dom ställer in sig på en liten av ena könet och så visar det sig att det inte stämmer.
\'Jag tänker i alla fall ut och shoppa lite kläder i en viss färg "hi,hi"

Kramar Från en lycklig Andrea
Svar på tråden: Ul idag!

Kul!

Skrivet av  Mingus
Vad skönt att allt såg bra ut. Och kan man gissa på en liten kille om du nu ska ut och shoppa? Antar att du redan har en massa rosa kläder där hemma? Fniss.
 

Njaee..

Skrivet av  Andrea Bf 2/3
Det är inte riktigt säkert, tösen är ju nästan 14 när den lilla kommer, så kläderna kan ju vara "ruskigt omoderna", kul me shopping i alla fall!
Men, du till 50% har du ju gissat rätt "hi,hi"
 

Vad kul!

Skrivet av  texas
Då kanske vi ska välja en bra dag i slutet av februari att få våra små? Jag är ju beräknad till den 24/2.

Vi har ju också tjuvkikat på könet och jag är inställd på tjej till 95%... Min läkare som utförde UL sa att man brukar kunna se pojkdelar tydligare, och om man ser en pung så är det i princip 100%, så jag gissar att du har en liten tös i magen :-) Hon sa nämligen också att tjejer gissar man till 95%...

Vi har dock inte sagt något utan fortsätter gärna spekulationerna, mest för att vi inte vill styra sonen åt ena eller andra hållet. Det är bara här jag inte kunnat hålla mun :-D

Grattis i alla fall!
 

Artiklar från Familjeliv