Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

****V12+0****

Skrivet av Nanna80 *V12+0*
Så har man passerat den "magiska" gränsen... Kan man då försöka slappna av lite o ska man börja våga tro på att det faktiskt kommer att bli en bebis av allt det här?
Har nojat sista 2 dagarna då magen helt plötsligt blev "liten" igen, och jag tycker det är svårare att känna livmodern... (inbillning eller?!)
Iaf. käkade jag lunch med en kompis idag o hon utbrast så fort hon såg mig att ; Åh, nu syns det ju!
Så det kanske bara är mina ögon det är fel på...
Är så nervös för att det inte finns en levande prick där inne...
Svar på tråden: ****V12+0****

Grattis!!

Skrivet av  Mallan2
En dum fråga, o jag har hört att man inte är lika intelligent när man é gravid och ammar som annars. É du 12 fulla veckor eller har du gått in i v 12 idag??
När jag började tänka efter, stod det liksom helt stilla.

Jag går in i v 12 imorgon, alltså 11 fulla veckor.
Jag har också varit lite orolig för om det bor någon i magen, men hur konstigt det än låter så kände jag "Liten" igår redan. Det var för första gången, men jag kände min första tös i v 13 och det är också tidigt. Ja, alla är olika och känner inte samma.

Min magen har växt i etapper. Stod helt stilla i över en vecka och blev till och med mindre. Men nu tog den igen det och med ränta..hihi!
Ja, snart får jag nog bli offentlig, det börjar bli svårt att dölja nu.

Kramar!!
 

Tack!

Skrivet av  Nanna80 *V12+0*
Haha, inte mindre intelligent skulle jag vilja säga men däremot väldigt disträ o trögfattad. Kan inte hålla något på minnet en längre stund, om det inte handlar om bebisar förstås :)
12 fulla veckor, dvs v 13...
Jag har oxå tyckt att jag kännt något om jag trycker lite på livmodern, känns som om någon rör sig därinne då... Men det är väl inte så säkert att det är lill*n jag kännt, men det är mysigt att tänka på att det KAN vara det :) Jaja, längtar till mer "säkra" sparkar.
Hur gammal är din första tös? Så du suger på karamellen fortfarande... Vi blev offentliga i v 11+0 :)
 

Min..

Skrivet av  Mallan2
första tös blir 4 år i november.
Ja, du vet vel hur det är. Jobbar på ett företag men utstationerad till ett annat. Det blir mycket tjöt och med många människor. Skall vänta en vecka till..om det går!!
Kram!
 

GRATTIS! *imt*

Skrivet av  Cilla bf 11/3
.
 

Grattis! *imt*

Skrivet av  Norrvan BF 19/3
imt
 

Grattis!

Skrivet av  Maria m Leo +bf19/3
Jo det känns ju som något av en milstolpe när de första 12 veckorna passerat. Jag känner som du att min mage är relativt platt ibland och ibland känns den jättestor! Hmm, men jag fick ju se att det fanns en liten filur där inne för en vecka sedan så det borde ju vara lugnt.
 

Första milstolpen

Skrivet av  maiasaurus bf 3/3
Första "viktiga" veckan att passerad. Grattis!

Vad är din nästa milstolpe? UL och sedan v 20, dvs halvvägs? (Det är ivarje fall mina)
 

Grattisoch visst är det skönt

Skrivet av  Arwen4ever med miraklet i magen BF23/3
jag passerade i går och drog en lättnadens suck även om jag vet allt fortfarnade kan hända, men bebben mådde ju super och hade växt precis som den skulle när vi såg den i tisdags så förhoppningsvis går det hela vägen till mars.

kram
 

Grattis! (imt)

Skrivet av  Sandra m. Mathilda-01 + bf 19/3
*
 

Artiklar från Familjeliv