Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Godmorgon!!

Skrivet av ÅsaL
Hur står det till med er o magarna?
JAg är så förkyld att det är komiskt: Allt låter o smakar konstigt, jag har feber och världen är konstig *L* Lillkillen är dock bättre så livet går åt rätt håll!
Lilltjejen i magen har bestämt sig för att nätter är till att hålla mamma vaken genom att sparka allt hon bara kan. Inatt fick urinblåsan en rejäl massageomgång mellan 23-4. Hoppas hon inte blir lika kvällspigg när hon kommer ut. Jag som är så tröööööött på kvällar o nätter. Nåja, pappan som är en kvällsuggla får ta henne :-)
Det var lagom mkt svammel för en torsdag. Nu ska jag dricka nån liter te och hoppas att rethostan ger sig!
Svar på tråden: Godmorgon!!

Morrn, morrn!

Skrivet av  Mirre med 3+v.22
Jotack, vi mår väl rätt bra men även jag är hostig... Kändes igår som att det smyger sig på och trodde att det skulle vara mycket värre idag, men den verkar hålla sig på en hyfsad nivå. Har legat och sugit på läkerol inatt för att slippa kliet i halsen...

Stackars dig som har feber också! Det gör väl knappast vardagen lättare... Hoppas teet hjälper och att du mår bättre snart =)!
 

Godmorgon!

Skrivet av  Nanna80 *V21+2*
Skönt att lillkillen är bättre iaf. Hoppas du snart oxå mår prima igen :-)
Läste ditt inlägg häromdagen där du skrev att du ville vara en pigg och glad gravid. Har tänkt på det i flera dagar att jag mår verkligen bra och börjar känna mig så där härligt vacker... Men på kvällarna blir jag visst till ett monster upptäckte jag när sambon hämtat mig från jobbet. Två dagar har han varit sen, igår hela 7(!) minuter och jag kan lova att han fick en rejäl utskällning! Usch, usch stackarn... Jag tyckte han skulle be om ursäkt, och han förstod inte varför då han fastnat vid järnvägsövergången i väntan på ett tåg. Själv tyckte jag han skulle ha åkt den andra vägen då man slipper övergången...
Ser ju idag att det inte är något att vara sur över... Får nog gottgöra honom ikväll... Om inte monstret smygit sig in i min hjärna även ikväll...
Min lillbebis sover tydligen på natten ( och det är jag glad för!) Men brukar vakna vid 5-7 någon gång. Och då är det ju bara mysigt :-)
Haha, nu blev det ännu mera torsdags svammel :-)
Krya på dig!
 

det är just det monstret

Skrivet av  ÅsaL
som sliter på mig... Jag har argmonstret (för saker jag absolut inte kan försvara dagen efter) och sen har vi det ständigt närvarande "trött o ful"-monstret. Spelar ingen roll hur mkt folk säger åt mig att jag är fin med min mage för jag VET ju att jag är ful, det har ju monstret sagt åt mig.
Gottgör sambon ikväll du, det är bäst att passa på när man återigen är frisk i huvudet *L*
Jag fick gottgöra min sambo sist 3 månader efter födsel för jag var en riktig pain in the ass med Ludde i magen.
 

Hej på dig!

Skrivet av  Debbie v. 24+2
Här är det bra med magen. Min buse är ganska lugn på nätterna och jag får sova om jag vill *Ler*

Är hemma idag med halsont *jippie...* Mannen har precis stuckit iväg till dagis med dottern sen ska han jobba hela dagen. I morgon är det stora dagen.. vet knappt hur jag ska orka... Vi ska se till att ALLT är packat, BM-besök halv tolv, besiktning klockan tre och sen är det tänkt att vi ska klämma in biobesök med kompisar på kvällen!! Däremellan har vi även en bäddsoffa som ska hämtas av köpare och vi hade tänkt hinna med någon tur med packlådor på eftermiddagen också.. Usch, det låter som att dygnet skulle behöva några fler timmar eller vad tror ni? *s*

Ska nog sova en stund till här...

 

Huh vilken dag...

Skrivet av  ÅsaL
Och med halsont på det oxå så avundas jag dig inte alls :-)
Lycka till med flyttandet!
 

Tack!

Skrivet av  Debbie v. 24+2
Mest längtar jag så klart till BM-besöket imorgon!! Längtar efter att få höra det lilla hjärtat slå!! Tänk ändå så snabbt tiden har gått. När man var där på inskrivning i vecka 11 och sen inte skulle dit förrän vecka 25 så kändes det som en hel evighet men så rätt vad det är så står man där och det är dags!! Tyckte det var igår jag berättade för mina vänner att vi ska ha en till *ler*
Härligt är det i alla fall!
 

Artiklar från Familjeliv