Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som ska köpa sjal

Skrivet av ÅsaL
Vad funderar ni på för sjal och varför....
Jag har ju varit inne på en Tri-Cotti (finns på Stellaris) men börjar tveka.
Jag vill ha en som jag inte behöver knyta så mkt då jag är så lat, MEN jag vill ha nåt mer ergonomiskt än en BabyBjörn.
Någon med bra ideer?

Till sonen har jag använt en Maya Wrap Pouch (förenklad ringsjal) från han var ca 6 månader, dessförinnan så bar jag honom som han var
Svar på tråden: Ni som ska köpa sjal

vi har 2 st

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
en Maya Wrap Sling, ringsjal och en från Bära Barn som man kan knyta. Anledningen till att vi köpte 2 var att vi dels inte vet vilken som är bäst och sen har vi sån höjdskillnad emellan oss så att en får ha knytsjalen och en ringsjalen. Det är också anledningen till att vi inte har valt en BabyBjörn bärsele, mannen är alldeles för stor för en sån och att min rygg nog mår bättre av en bärsjal.

Vet ju inte om det kommer att funka rent praktiskt men vi ska iallafall prova.

krma
 

Bära barn

Skrivet av  Anna m.Iza+bf29/3
Eftersom det är en knytsjal=man kan bära längre än ringsjalen och att den ändå är jättelätt att knyta och inte så lång att man har tyg överallt. Jag behöver ju en som klarar ett par timmar i skogen och hoppas att den här ska passa, babybjörnen jag hade med Iza kommer jag använda ibland också tex om det är smidigare att ha lillebror sittande istället för liggande korta stunder.
 

Artiklar från Familjeliv