Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Usch idag är jag verkligen höggravid *gnäll*

Skrivet av dotson
- Har ont i ryggen och framför allt i ljumskarna. Kan inte resa mig upp och gå utan måsta stå och mjukstarta innan jag kan röra mig.
- Barnet har sparkat som en vilding i två dagar nu, jag blir nästan tokigt. Händerna krafsar nere vid ljumskarna och fötterna kilar in sig under mina revben och trycker.
- Ovanpå detta har jag onda sammandragningar hela tiden och det gör ont så fort bebisen rör sig i magen.
- Jag har gått upp 2 kg på två veckor. Totalt är jag nu helt plötsligt på 10,5 kg. Usch, jag vill inte gå upp mer än tolv och det är 9 veckor kvar till bf.
- mina åderbrock på benen är fruktansvärt fula och gör ont
- magen är enorm helt plötsligt och ivägen överallt, midjemåttet närmar sig 100 cm!

Men...
- mina naglar är starka och hyn fräsch.
- håret på mina ben slutat växa. Rakade benen för över en vecka sedan coh fortfarande inget stubb, alltid något att vara glad över.

Ska till bm i morgon så då ska jag passa på att gnälla lite mer...

*Kram*
Svar på tråden: Usch idag är jag verkligen höggravid *gnäll*

En till höggravid

Skrivet av  ÅsaL
Ler lite igenkännande åt ditt inlägg för här har vi en till som känner sig höggravid:

* Jag andas inte längre, jag flåsar
* Jag kan inte äta stora måltider utan måste ofta o lite för att det ska få plats
* Massiv halsbränna
* FAstkilade bebisfötter under högra revbenet som dessutom envisas med att sparka hårt! Plus krafsa med händerna.
* Foglossning uber alle

Men för att vara positív precis som du:
* Håret växer som ogräs vilket är toppen när man har det på utväxt. Tyvärr så växer det överallt på kroppen med samma hastighet :-)
* Jag är klar med förberedelserna!!
* Jag har hittat ett par byxor som passar och stannar ovanför magen istället för nedanför!
* Jag samlar inte vatten
* Jag är sjukskriven nu!! Äntligen vila!
* Min navel står inte ut (av ngn anledning är jag livrädd för utstående navlar...)
 

utåtstående navlar fy!

Skrivet av  dotson
Jag har navelfobi och navlar är det äckligaste jag vet. Klarade inte ens av att ta hand om sonens navel när han var nyfödd, än mindre titta på navelsträngen efter förlossningen. I gravtidningar måste jag hålla handen över bilder med gravida magar så jag slipper se den äckliga naveln. Om min navel ploppar ut så vet jag inte vad jag tar mig till! Du är den enda som verkar dela den uppfattningen med mig, ska vi bilda en klubb?
 

Navelhatarklubben :-)

Skrivet av  ÅsaL
Usch ja, dom är jätteäckliga i vanliga fall... Ryser när jag måste tvätta min eller sonens. Men en utstående navel är groteskt äckligt. Eller det är nåt med att den varit inåt och sedan går utåt vid graviditet som gör mig fullkomligt panikslagen..
Inte så normalt nej, men det är skönt att höra att det finns fler :-)
Sambon är av samma åsikt här hemma oxå fö
 

Artiklar från Familjeliv