Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

förlossningen....

Skrivet av fie med pytet bf8/3
..ja där har jag tillbringat dom två sissta dygnen. inget roligt alls...
Fick magsjukan i måndgs kväll och efter det att jag spytt en gång kände jag hur samandragningarna kom allt lätare och belv mer intensiva... ringde förlossningen och dom ville att jag skulle komma in så fort jag kunde.
När jag kom in hade jag sammandragningar med 3min mellanrum och bebisen tryckte på...
Har fått massor av sprutor och dropp... men nu e jag hemma och mår hyfsat igen..

Kännde bara att jag ville skriva av mig lite... Fråga på om det är nått ni undrar eller om ni har varit med om liknande...

kram på er alla är ute...
Svar på tråden: förlossningen....

jag har..

Skrivet av  Jennytösa.bf 14/3. MA v12 i dec03
varit med om liknande.. läs nedan!

har fått åka in 2ggr nu till förlossningen. Sista gången inatt o första gången för en månad sen pga sammandragningar, smärtsamma sådana. med 3 min mellanrum första gången och inatt 2 min mellanrum

jag förstår att du tycker det är jobbigt.. vet precis hur det känns!!

man är helt orkelös och undrar hur länge egentligen bebis tänker stanna om det redan börjat nu?

kram på dig och var rädd om dig! ta det lugnt o gott nytt år!!

//Jennytösa v30
 

Känns långt kvar...

Skrivet av  Cissi m Elliot 11/03 +bf10/3
..för er nu antar jag! Jag hade som er under min första graviditet. Till slut blev jag så vansinnigt trött på att bebisen hela tiden "lurades" genom att sätta igång värkar för att sedan inte dyka upp!!! Jag var övertygad om att han skulle bli minst en månad förtidig med tanke på att jag var inne på förlossningen redan i v 26.
Han kom bara 1 vecka förtidigt!!! Men de sista veckorna var jättejobbiga, varenda kväll sa jag "go´natt och hoppas att bebisen kommer imorgon!" till min man, för jag var så vansinnigt trött på det! Dels väntan, dels den psykiska pressen och dessutom sömnlösheten pga alla värkar!
Men - i slutändan är det ändå värt varenda liten förvärk!!!!
Kram på er och ha tålamod!
P.s Denna gång har jag inte haft en enda förvärk, bara lite normala sammandragningar, så olika kan det vara!
 

Oj!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Vad jobbigt!
Hoppas att det håller sig lugnt i magen framöver, så att bebisen stannar därinne ett tag till!

*kram*
 

Mmm

Skrivet av  Pippi bf 3/3
Jag låg på sjukhus i 2v, v26 coh v 27 av det skälet. Nu är jag helt sjukskriven. Vet hur du har det! Hoppas din mage håller sig lugn nu!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv