Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu står barnvagnen hemma!

Skrivet av birmabus
Nu har vi vart och hämtat barnvagnen en teutonia 04 det kändes som att köpa en ny bil! Jag har varit så otroligt velig inne på babyproffsen så dem som jobbar där är nog väldigt trötta på mig, tillslut sa dem åt mig :-) - Gravida kvinna nu får du ta och bestämma dig! först å främst ville jag ha en Emmaljunga för jag tycker att dem är snyggare och har en bättre broms. sen så blev det en teutonia i alla fall med bredare teränghjul men när vi väl fick hjulen så tyckte jag att de inte var så snygga som jag trodde så jag ville hellre ha smala teränghjul... ja det är ett under att min sambo står ut med mig. Tidigt imorse gick jag upp för att titta på vagnen där i låg en av mina katter... Då blev jag vaninnig, nu har jag fällt ihop vagnen
Svar på tråden: Nu står barnvagnen hemma!

Kul

Skrivet av  Singoalla m Lucas + bf 1/3
Vi hade/har en Teutonia Mistral 03 till Lucas och är jättenöjd med den! Enda nackdelen ör den minimala varukorgen men det är smällar man får ta ;-)
Om du vill ha den uppfälld för att titta och klämma, men slippa katterna, på kan du inte sätta dit ett myggnät? Eller det kanske inte fungerar, *ej kattägare* ;-)
 

haha håller med

Skrivet av  jenny med samuel och lillebror 30/3
när vi fick hem barnvagnen för ett par veckor sedan känndes som en betydligt större sak än att få hem den nya bilen igår ;-)
Förutom för sambon som lekte lika mycket med båda två *skrattar*
 

Va trevligt!

Skrivet av  ÅsaL
Skönt att få hem vagnen va? Det känns ju jätteverkligt då. Ett tips är att öva att fälla ihop och ta isär den massvis av gånger nu så slipper du stressmomentet att fälla ihop den för första gången med vilt skrikande bebis i famnen.
Så katterna får inte vara i vagnen? :-) Såna restriktioner hade aldrig vi. Här sov det katter i spjälsäng o vagn tills bebisen kom. Sedan när Ludde väl anlänt så tyckte dom samma föremål var läskiga. Se katter....

Och helt OT: Du som är burmadiggare, har du hört talats om rasen Burmilla? Jag har sett en sån katt på bild och totalt förälskat mig. Men det är ingen som vet nåt om dom verkar det som :-(
 

burmillan...

Skrivet av  birmabus
Jag har hört talas om kattrasen burmilla men man ser dem sällan eftersom den inte är godkänd innom SVERAK (sveriges riksklubbars kattförbund)En burmilla kostar ca 3000:- eller mer. Viket är ganska billigt för en raskatt, dock kan man som sagt inte tävla med dem De är otroligt vackra katter i alla fall! Jag har inte Burma det är birma jag har:-) och de är väldigt pälsiga, Jag kanske är för hård mot dem! gå gärna in på min hemsida, så får du se mina skönheter...
http://www.geocities.com/fagervikensbirmor/

 

Gud så söta

Skrivet av  ÅsaL
Gravida fyllda med hormoner ska EJ se på söta kattbilder för nu vil jag ha en till *L* Har en ocikatt o en bondis redan. Din Blue Dance var ju så söt att hon kunde vara med i kattkalendrar!!!

Sen kom en ny fråga. Såg att du kallade dina katter Fagerviken. Iom att du är från Gävle, så undrar man ju om du tagit namnet efter Fagerviken i Hållnäs?! Isåfall är världen liten... Jag är född o uppväxt i Hållnäs (dock ej Fagerviken)
 

Härligt!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Kan tänka mig att katterna var nöjda med sin nya mysplats....

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv