Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

barnvangn! någon som köpt denna?

Skrivet av chiquitan med my bf 21 / 3
käns som att jag är den sista här som inte köpt någon.

hittade den vangn vi ville ha på blocket i alla fall för 5000. en o3:a.

på babyprofsen skulle dom ha 8000 för den vangnen med alla tillbehör.

http://www.blocket.se/view/3925358.htm?caller=sbl_s&l=0&c=1&city=0

någon mer som har köpt samma vangn??
ska titta på den på söndag men det värkar låvande:)

ha det bra och kram på alla magar. ( känner sig själv som en elefent :P )
Svar på tråden: barnvangn! någon som köpt denna?

Jag har heller inte..

Skrivet av  Alair
.. köpt nån vagn än.
Tänkte ta itu med det om ett par veckor. Vi har iofs funderat på modell, men sen har vi inte letat nåt mer.
Vi har oxå tänkt köpa begagnad och det känns som om det dyker upp nya hela tiden.
 

joo

Skrivet av  chiquitan med my bf 21 / 3
jag har helatiden tyckt att det har varit för tidigt. inte för att jag tror att jag ska mista my. var innne på babyprofsen i V 23 och då kände jag mig som ett ufo som inte passade inte...
 

Förstår

Skrivet av  Alair
vad du menar! Vi köpte första kläderna häromdagen. Kändes jättekonstigt. Som ett ufo som du säger.

Men barnvagn måste man ju faktiskt fixa innan antar jag. Så sålänge man är lite tjock så kan ju ingen tycka att man är på fel ställe ;o)
 

*ler*

Skrivet av  chiquitan med my bf 21 / 3
ne. när vi var inne denna gången och tittade var dom som hökar på en.. :) *fniss*

magen petar ut bra. har vist för kort krop för att vara gravid enlöigt min bm så hela ungen hänger utanpå. har ingen plats att växa uppåt.. :)
 

köp begagnad vagn!

Skrivet av  Cissi m Elliot 11/03 +bf10/3
Jag köpte en Teutonia begagnad, som hade 2 år på nacken i bra skick. Och efter ett par månaders promenerande med våra barnvagnar i mammagruppen, kunde man inte se någon som helst skillnad på min och de som köpt sprillans ny vagn!!!
Det är inte värt de extra tusenlapparna bara för att få en helt ny vagn - de pengarna kan man köpa nåt roligare för!
 

Dyrt

Skrivet av  Sofia v 29
Vi köper en -04 edge duo combi för 6300 ink skötväska och sittdyna.
Sen så har ju inte pilot bromsarna fårr så mycket positiva reakioner.
På barnvagnen i luleå säljer dom ut 04 edge duo kombi för 5700 kr. Så leta vidare så hittar ni någon nyare för bättre summa pengar.
 

jo

Skrivet av  chiquitan med my bf 21 / 3
maby lite dyrt men det är den billigaste vi hittat här omkring. får se vad vi kan åstakomma för pris.. man måste ju pruta.. :)
 

Det är mycket pengar

Skrivet av  Trillian 21/3
för en vagn man inte längre har någon garanti på, annars var det en fin vagn. På Babyproffsen har de annars en Teutonia i brunt och beige canvastyg - skitsnygg - som kostar runt 6000:-
 

ok

Skrivet av  chiquitan med my bf 21 / 3
ne vi vill ha de vändbara skaftet. det är det vi e ute efter. tycker det värkar vara praktiskt. är nog lite sambons fel att det blev den.. han e pryltokig och vill ha det konstigaste när det gäller allt.. :)
 

Teutonia Mistral

Skrivet av  Sofia v 29
Har det svängbara handtagen och teutonia gör jätte bra vagnar
 

Jag tror

Skrivet av  Trillian bf 21/3
att den här hade svängbart hantag. De visade iaf modellen med sitsen både framåtvänd och bakåtvänd, men det kan ju vara att man får vända sitsen manuellt med men det är väl inte lika vanligt. Den var verkligen grymt snygg, men 6 papp är ju en snygg prislapp också.
 

Har en -02

Skrivet av  ~M m bf 28/2~
Emmaljunga Edge och det som skiljer är färgen på tyget. Hade den med min dotter och var/är mycket nöjd. Bromsen tyckte jag om och tyget som är vattenavstötande är kanon.
 

jo...

Skrivet av  chiquitan med my bf 21 / 3
jag är villig att lägga ner mycket penagar på en bara vagn då vi ska vara mycket på landet i sommar och då ska den funka som en säng också. den kommer bli mycket använd så vi tyckte det var en passande modell..
 

vagn som säng

Skrivet av  Cissi m Elliot 11/03 +bf10/3
Elliot sov i sin vagn de 2 första månaderna och därefter ibland när vi var på landet. han trivdes jättebra, tänk bara på att du köper en hårdlift om du vill att bebisen ska kunna sova där ett tag, eftersom hårdliften är större. Vi är jättenöjda med vår Teutonia.
 

Har köpt en 04

Skrivet av  Elina m Julia, Albin o *Max* + bf 2/3
med classic schassit. Fick ge 4800 för den. Den är i marin och khaki och använd i 4 månader. Tyckte 5000 lät lite mycket. Ta och pruta lite! Tycker just emmaljunga edge är en MYCKET fin vagn så pruta och slå till!
 

håller med

Skrivet av  chiquitan med my bf 21 / 3
jag har fasnat totalt för denna model. sambon med. :) och den kommer ju att bli mycket använd som säng ( bara sova midag och på landet ) och som promenad. vi struntar i att köpa en babybärsele och tar denna.
 

Artiklar från Familjeliv