Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läkarundersökning idag, v.28+2,

Skrivet av Trillian 21/3
och allt ser fortfarande bra ut, fast min viktökning är lite oroande. Jag har lagt på mig 15 kilo sedan jag testade positivt, 10 sedan jag opererades. Läkaren tyckte jag skulle försöka hålla igen på ätandet lite så det inte rusar iväg alldeles... Jag gör ju inte åt så mycket när jag itne rör mig. Det är ju lättare sagt än gjort för det finns inte så mycket att göra och då äter jag istället - och gott är det ju ;)

Så, eftersom mitt tillstånd var oförändrat så vågade jag mig upp till Babyproffsen. Svärfar körde och vi såg till att göra det till ett ganska kort besök. Men vad kul det var :) Min första RIKTIGA utevistelse på 14 veckor :) Nu vågar vi ju tro att det ska bli bebis också så vi köpte med oss spjälskydd, filt, påslakanset och en skallra. Skötbordet ligger och väntar på bussgods så maken ska hämta det imorgon... Nu vill jag BOA!!!

Oj, det blev visst lite långt det här. Den som vill se lite bilder på inköpen kan kolla på min hemsida.
Svar på tråden: Läkarundersökning idag, v.28+2,

Kul med lite shopping

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Kul att du vågade dig upp och shoppa lite! Har ni även fixat vagn?

Jobbigt det där med viktökning. Men vad sjutton ska man göra om man som du bara är hemma och sängliggande. För min del hindrar halsbrännan det värsta frosseriet.
 

Vi har beställt vagn

Skrivet av  Trillian bf 21/3
men det var från början en komiskt missöde som orsakade det men vi har beslutat att köra på den ändå.

Nej, jag vet ju inte riktigt hur jag ska hålla igen, men jag ska försöka. När livet går långsamt så blir ju ätandet en ganska betydelsefull del. Får helt enkelt äta mer fettsnålt och mindre portioner... mer frukt och mindre av andra mer svårsmälta godsaker.
 

Grattis!

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf 19/3 *på besök*
Vad bra att allt forfarande ser bra ut! Åhh, vad härligt att få börja röra sig litegrann va? Tycker inte det är så konstigt att man får en högre viktökning om man varit tvungen att ligga stilla hela tiden som du gjort. Klart att man äter ;)

Man rör sig ju inte lika mycket & gör därför inte av med lika mycket. Låter tråckigt att hålla igen med livets goda.

Vad roligt det lät att köra babyproffsen & shoppa litegrann. Min shoppinglust har inte riktigt startat än men den kommer väl.

//Mia
 

Inte på besök... *suck*

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf 19/3
 

Nej, det är inte konstigt

Skrivet av  Trillian bf 21/3
det tyckte inte hon heller för hon hade full förståelse för att det inte finns så mycket att göra - och då äter man istället. Men, hon tyckte ju också att det vore värt att försöka dra ner på det innan det blir helt hejdlöst mycket för det kan bli jobbigt efteråt också.

Jag hade gärna gått runt en stund till och handlat, men dels så var det ju mitt första ordentlige uppegående så maken ville att jag skulle ta det lugnt... och så går det ju gärna åt lite för mycket pengar när man drar igång och det är ju klart lämpligare att sprida ut det lite. Kan göra ett nytt besök där, eller i annan babybutik, om några veckor.
 

Vaa...

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf 19/3
Finns det en tid efter? *s* Nää, jag förstår vad du menar. Verkar vara en klok människa din läkare. Hade jag dock varit i din sits så hade jag antagligen redan gått upp dubbelt din viktökning *s*.

Visst kan pengarna rulla iväg snabbt om man gör ett besök på en barnaffär. När jag sticker in nyllet på såna ställen så är det alltid en massa saker som hamnar i min kundkorg utan att jag ens funderade på att köpa dem ifrån början. De "bara" hoppar ner liksom...
 

Ja, är det inte konstigt?

Skrivet av  Trillian bf 21/3
Man hittar en massa saker man inte hade en aning om att man behövde men som plötsligt ter sig väldigt nyttiga och användbara.
 

Åh vad skönt

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
att allt såg bra ut - och att du kunde vara ute en sväng! Härligt!

*kram*
 

det är svårt med maten

Skrivet av  dotson
Mitt sötsug är enormt och ännu värre blir det när jag är hemma så jag förstår dig till fullo. Har du provat att mixa kesella med frysta bär? Ta lika mycket kesella som du tar bär och söta lite, lite. Blir urgott och smakar som glass. Det äter jag ofta på kvällen när sötsuget sätter in. Försök också att borsta tänderna efter att du har ätit, då blir man inte lika sugen på att snaska vidare.

Kul med inköp till bebisen! Det är ju snart vår tur så de är bra att börja förbereda sig.
 

har inte testat det

Skrivet av  Trillian bf 21/3
men ska göra, det lät gott :)
Jo, det kan ju gå ganska fort. Om jag passerar v.32, och som det ser ut nu så är det t.o.m ganska troligt att jag gör det, så blir det ju ingen lång vistelse på neo heller (i vanliga fall iaf) och då kan det ju vara bra att inte ha allt för mycket att fixa iordning eftersom man ju vill spendera tiden på sjukhuset med barnet. När man sedan kommer hem så får man ju inte gå ut för tidigt heller...
 

Toppen...

Skrivet av  Hanna bf 1/4
vad skönt att du äntligen kan få gå ut och röra på dig lite. Ta det försiktigt bara.
Är det fortfarande soffan som gäller??? Eller fick u lite friare restrektioner, nu när det inte har hänt ngt mer menar jag?
Kram och lycka till!!!
(Nu kan vi ju se fram emot att första marsbebisen föds 2005!)
 

Fortfarande

Skrivet av  Trillian bf 21/3
mycket vila, men jag kan gå upp mer bara inte för länge. Så jag kan ju vara med och sitta vid matbordet och äta, göra kortare turer ut om vi åker i bil och så - men inte för ofta förstås utan jag ska huvudsakligen vila. Jag får fortfarande inte gå i trappor, lyfta något eller bära tungt... och naturligtvis inget sex ;)

Om några veckor blir det ju lättare och lättare, men trappor och lyft mm kommer att gälla fram till v.37 om inget händer innan dess.
 

Artiklar från Familjeliv