Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

BM besök mm

Skrivet av ~M m bf 28/2~
Hej!
Igår var jag på kontroll på MVC hos min urtrista BM. Jag börjar nästan fundera på att byta, har aldrig träffat en så opersonlig person förut. Hon kommer inte ihåg vad jag heter och om hon skall tilltala mig så kikar hon i journalen och använder mitt andranamn, jag får alltid rätta henne!
Hon blev irriterad över att lillbebisen började hicka precis när vi skulle lyssna på hjärljudet och frågade med irriterad röst hur länge kommer detta att hålla på, hickandet alltså! Kanske hon hade en extremt dåligdag men det känns inte så roligt att gå dit igen.

Sedan klämde och kände hon lite hur bebisen ligger och konstaterade att den ligger i tvärläge med huvudet under mitt högra revben, vilket jag antagit ett längre tag. Men jag hoppas det inte är något att oroa mig över för det är ju två månader kvar för lillbebisen att vända sig och lägga sig rätt.

Mitt HB är fortfarande lågt 107 (har legat på den nivån hela tiden ungefär) trots 2 järntabletter per dag. Fick tips om att äta folsyra till så nu ska jag se till att värdet stigit eller iallafall inte sjunkigt tills nästa gång.
Sedan hade blodsockret ögat från en stabilnivå på 4.4 till 7.1, kanske lite mycket julgodis har slunkigt ner nu i jul :-) Få ta det lite lugn med sötsakerna framöver. Vad är egentligen gränsen för att man skall göra en glykosbelastning? Någon som vet??

Det var lite svammel från mig.
Ha ett gott slut på året och hoppas år blir minst lika bra som detta om inte ännu bättre.

Kram mia
Svar på tråden: BM besök mm

Men, vilken människa

Skrivet av  Trillian bf 21/3
egentligen borde du ju säga nåt i stil med "jag är ledsen att jag måste besvära dig så här på din arbetstid... just det ja, du har betalt för det här". Så kan hon ju inte hålla på,

Min bebis ligger också i tvärläge, med huvudet under höger revben :) Läkaren tycker det är helt ok och att det kan han gott göra ett tag till. Denna läkare som jag inte alls tyckte om från början har verkligen vuxit i mina ögon och jag har fullt förtroende för henne nu och tycker hon är jättebra. Hon kom t.o.m ihåg att min man fyllde år för några dagar sedan.. Det är inte illa :)
 

Vad tråckigt!

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf 19/3
Låter som om dina bm-besök inte är speciellt upplyftande. Om du känner att du vill byta så gör det. Inte ska man behöva känna sådär efter att man varit på ett besök.

Vet tyvärr inte vad gränsen ligger för att man ska få göra en glukosbelastning eftersom jag ändå sa göra det (pga att sonen var stor vid födelsen). Att du hade lite högre sockervärde idag kan ju kanske bero på att du ätit något precis innan eller för ett litet tag sedan innan provet togs.

Låter inget vidare att ditt hb är så lågt. Känner du dig mera trött då också kanske. Hoppas att det snart höjs. Mitt var lite lågt ett tag så jag började äta mina duroferon + järnrik mat & vips var det högre.

Gott nytt år!
Kram Mia
 

Trist....

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Låter lite som min barnmorska, hon är inte heller något att hänga i julgran precis... Blä!

Jobbigt med blodvärdet, hoppas att du får upp det!

Vet inte säkert var gränsen går, men jag har för mig att det ligger runt nio eller nåt?

*kram*
 

Byt nu!

Skrivet av  dotson
From vecka 29 går du varannan vecka till bm vilket innebär att du kommer att träffa henne minst 6 gånger till. Detta är din graviditet och trivs du inte med henne så måste du byta. Strunt i om det känns pinsamt.

Lycka till!
 

Jag tycker...

Skrivet av  Malin_E...BF 24/3
också du ska byta tvärt! Inte roligt att ha en sådan BM.
Jag fick göra Glykostest för att jag har ett BMI över 30. Gränsen för sockerhalten var när jag gjorde den 9,5 över det så skulle jag bli skickad till en dietist. Men jag vet inte om det görs något under graviditeten. Men jag tror inte du ska behöva det. Lycka till och för gud skull byt BM!!!!
 

Artiklar från Familjeliv