Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många är vi som ska på

Skrivet av Gena bf 19/3
tillväxt-ul? Är så nyfiken på hur stor denna bebisen kommer av vara då, jämfört med hur mina andra två barn var i den veckan!
Svar på tråden: Hur många är vi som ska på

Jag tror

Skrivet av  Trillian bf 21/3
att de kommer att kolla tillväxten igen på vår bebbe. Det gjordes för två veckor sedan och med tanke på hur noga vår läkare är kommer hon säkert att kolla fler gånger... om inte annat kommer jag att be henne göra det.
 

Inte här :-(

Skrivet av  ÅsaL
Här blir det inget tillväxt-UL, jag får glatt vänta och se hur stor lillplutten blir. Jag tror ju på en 4 kilos klump
 

Jag (imt)

Skrivet av  Sandra med Mathilda 0103 + bf 25/3
*
 

Jag ska

Skrivet av  carina med 6 huliganer + bf 17/3
men inte förrän i slutet av jan. Har inget att jämföra med, för jag har inte gjort tillväxtul innan, om man inte räknar med första barnet, o vi visste att han var liten. Men det ska bli kul att se hur många procent jag ligger över nästa gång, för en vecka sen var bebisen ca 13% över genomsnitt!
 

idag!

Skrivet av  Plast, bf 20/3 - 05
kom nyss därifråm. allt såg bra ut, men bebisen var något mindre än medelbebisen, 1300 g, v 29. Men det var bara 7% under snittet så det var ingen fara. Känns jätteskönt! Jag har ju fortfarande inte gått upp något i vikt så jag har varit lite orolig.
 

Vad skönt

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
att det såg bra ut!

*kram*
 

Jag ska...

Skrivet av  Mia med Charlie [aug-03] + bf 19/3
Min kille vägde ju nästan 5 kg när han kom så jag gör både en extra glukosbelastning samt ett tillväxtultraljud.

Iofs tror jag inte att det kommer hända så mycket mer än att de ev "bara" konstaterar att bebisen är stor för tiden. Jag har pratat med min bm om detta men har då fått reda på att de i alla fall inte kommer att sätta igång det tidigare eller så. Ultraljudet är mest för min egen skull...
 

Jag

Skrivet av  Ej m Emilia-02+bf 15/3
Eftersom mitt första barn var stort och förlossningen fick avslutas med akutsnitt (hon satt fast) så kommer jag få göra ett tillväxt UL.

Jag har funderat en del på planerat snitt, får jag det så kanske det inte är nödvändigt med ett till UL. Vi får se, jag ska på Aurora samtal nästa vecka.
 

Nej inte jag (imt)

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
,
 

jag ska!!

Skrivet av  jensan
vi har först rutin ul i v 32 här och sen ska jag på ul varannan vecka för att se att allt växer som det ska.
Min son jacob var liten när han föddes och jag blev snittad. Vill helst inte det denna gången
 

Artiklar från Familjeliv