Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har vi köpt hus!

Skrivet av Helena, bf 5/3
Jippi!!! Har precis skrivit på papprena. Vi har kollat på hus i 2 år och nu äntligen hittat ett i exakt det område vi helst av allt ville till. Huset såldes privat, vilket betyder att vi kom undan ca 100 000 billigare än vad vi gjort annars.

Inflyttning blir i mitten på april, med bebis och allt.

Nu ska vi bara se till att sälja vårt radhus också.
Svar på tråden: Nu har vi köpt hus!

Grattis...

Skrivet av  Hanna bf 1/4
förstår känslan!!! Vi köpte hus när jag var gravid förr gången och åch vad jag kunde boa. Vi lyckades flytta in helgen innan förlossningen så släkten ställde upp och pysslade och packade in i skåp osv. Funkade jätte bra och idag är jag fortfarande lika nöjd!!!
Grattis igen!!!
 

Grattis!

Skrivet av  MammaMia Ebba-02 6 bf 8/3
Gratulerar till husköpet!

Kram kram
 

Gratulerar

Skrivet av  Trillian bf 21/3
skojsigt att få flytta till hus. Det vill jag också göra ju.
 

Grattis!

Skrivet av  ÅsaL
Skönt att höra med "bra" planering av flytt :-)
Det är alltid så roligt när man får tag i Huset precis där man ville bo. Vi hittade vårt hus för 5 år sedan och är sååå nöjda.
 

Åh vad kul!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 0103 + bf 25/3
Grattis!

*kram*
 

Tack ska ni ha.

Skrivet av  Helena, bf 5/3
Tack för gratulationerna. Har varit så uppspelt över detta senaste veckorna att jag nästan glömt bort att jag dessutom ska hinna föda barn innan det är flyttdags.
Vi har som tur var våra familjer i närheten som kan hjälpa till med flytten.
 

Härligt!

Skrivet av  Clärchen
Vad avundsjuk jag blir. Vi håller på att titta och titta... Det tråkigaste här i Stockholmstrakten är att husen går upp 4-500 tkr från utgångspriset. Man blir rätt rejält ledsen på folk då!
 

Inte riktigt lika mycket...

Skrivet av  Helena, bf 5/3
...går husen upp här, men runt 300 000 över utgångspriset är inte ovanligt. Men som sagt, detta köpte vi privat, så vi gjorde en "bra" affär (om man nu kan säga så med dagens priser).
 

Åhh vad roligt!

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
Hoppas ni kommer att trivas bra! Det löser sig säkert med bebisen mitt i allt flyttstök även om det kanske blir rörigt. Kul att det var i det område som ni allra helst vill bo :-))
 

va kul

Skrivet av  Sofia v 29
lycka till med försäljningen av ert radhus
 

Artiklar från Familjeliv