Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Känner mig som.....

Skrivet av Vimsan med 3:an
ett kassaskåp och helt oförmögen att göra något vettigt. Blir så fruktansvärt anfådd av ingenting, ont i höfterna och kan göra några överdrivna rörelser, hjärtat går på högvarv, händer och fötter bultar. Får nästan smått panik över att inte klarar att göra det jag brukar, vill bara vara ute och röra mig och få frisk luft, men det är max en promenad till affären som gäller. Hur ska jag stå ut, det är dryga 10 veckor kvar.

Hur känner ni er???? Någon som är full av energi????
Svar på tråden: Känner mig som.....

Hmm....

Skrivet av  Sandra med Mathilda 0103 + bf 25/3
Knappast full av energi!
Sitter här på jobbet och räknar timmarna typ... Jag orkar inte sätta igång med nånting, det känns helt hemskt!

Jag vill bara vara hemma NU och vill att bebisen ska komma SNART!

*kram*
 

Jag vill också

Skrivet av  Vimsan med 3:an
att bebisen ska komma nuuuu med tanke på hur man mår, men ändå inte då jag inte vill ligga inne på prematuren igen.

Kramar
 

Rastlös, men trött

Skrivet av  Alair

Det är så mycket jag vill göra. Idag har jag till exempel en hel dag utan planer, men jag orkar inte mer.
Hade velat riva ut julen o sätta upp nya gardiner. Kanske packa upp de 8 flyttlådorna i sovrummet. Man, tyvärrr, det blir nog soffa, nässelte och bok i eftermiddag.
Jag är lite glad att jag inte redan har barn som vill ha uppmärksamhet just nu ;o)
 

Har också

Skrivet av  Vimsan med 3:an
massor att göra här hemma. Det är bara att sitta och invänta på att lite energi kommer över en, men den verkar låta vänta på sig......

Puhhhh :-)
 

Det...

Skrivet av  Malin_E ....BF 24/3
är likadant här ibland. Så jag förstår dig.. Vill mycket men orkar inte.Ibland undrar jag vad som är fel. Men man får väl hoppas att det inte blir värre...
Kram på dig
 

Det är väl

Skrivet av  Vimsan med 3:an
bara att lyssna på kroppen när den säger ifrån. Just nu har vi mycket delade meningar :-)
 

Inte direkt

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
full av energi. Pustar och stånkar när jag är ute och drar barnvagn. Det blir inte några längre promenader även om jag försöker ta mig ut en stund varje dag. Känner att jag växt jättemycket senaste veckan, det kan nog vara en bidragande orsak till trötthet. Det borde väl vara naturligt att bli trött när en ny människa ska växa och utvecklas i ens mage. Brukar tänka så när tröttheten överfaller mig. Gör så mycket du orkar och tvinga dig inte till något som bara känns för tungt. 10 veckor låter länge, men vips så är bebisen här! Kram :-)
 

Du har rätt, tack för lite peppning IMT

Skrivet av  Vimsan med 3:an
,
 

Känner mig som du!

Skrivet av  Katta bf 27/3
Fast det går lite i vågor liksom, vissa dagar är bättre än andra, de värsta är de då jag har stressat och farit runt hela dagen, konstigt?! Jag undrar också hur jag ska vara om en månad, eller om två! Då har jag ju ändå viss tid fram till bf liksom, huga...Börjar hoppas att bebis vill titta ut några veckor för tidigt, ska göra UL i v 32 och ligger den på övre kurvan då så får den ju gärna komma tidigare, vill helst slippa 4-kilosbamse.
 

Energi vad e de?

Skrivet av  Clärchen
Så känner jag i alla fall. Delvis beror det förstås på att jag måste åka så långt till jobbet och att jag aldrig har tid att röra på mig. Önskar verkligen att jag hade det för jag kommer vara totalt ur form när Ejlien dyker upp annars.