Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

BM-besök, bättre HB :-)))

Skrivet av Maria m Leo +bf20/3
Har inte varit till min BM på 4 v och sist hade jag ju ett så uselt HB som 95. Har knaprat 2 niferex per dag plus blutsaft och försökt äta järnrik mat etc. Hade nu fått upp det till 118!! Inget toppvärde kanske men jag blev jätteglad att det hade ökat så pass. Jag har ändå känt mig jättetrött senaste veckan även om gårdagen och dagen har känts helt okej. Men det beror väl på graviditeten i sig, årstiden mm.

Hade min mamma med mig som barnvakt till Leo och det var nog tur! Han sprang fram och tillbaka i korridoren och bar runt på en papperskorg så mamma hade jämt göra...

Övriga värden var bra:
Blodtryck 128/72
Glukos 5,2
Fosterljud 145
Symfys-fundus mått 27

Bebisen ligger fortfarande med stjärten nedåt, iofs ingenting att oroa sig över än, men lite gör jag nog det i alla fall. Vill verkligen att den vänder sig med huvudet ner när det börjar närma sig!!!

Slapp väga mig! Har inte vägt mig sedan jag var där i v 25 men det känns som om magen har växt rejält så jag har säkerligen gått upp en del, men jag orkar inte bry mig, det är ju så det är med graviditeter. Kilona tar jag tag i sen!
Svar på tråden: BM-besök, bättre HB :-)))

Bra!

Skrivet av  Trillian bf 21/3
Även små förbättringar är ändock förbättringar :) Har det börjat stiga så kanske det fortsätter med det också.

Min ligger ju också "fel", i tvärläge, men omkring v.32 brukar de flesta ha vänt sig så det finns ju tid än.
 

Åh vad bra!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Full rulle på Leo! *ler*

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv