Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Den ligger med huvud nedåt!

Skrivet av Molly bf 14/3
Hej och god fortsättning... Förra året slutade i kaos med tsumami på näthinnan, hoppas att ni alla mår bra under rådande omständigheter!
Idag var jag hos BM som konstaterade att huvudet låg nedåt och baken upp! Duktig bebis! Jag har varit jätte orolig för säte eftersom både min mamma pch syster har haft det med sin tvåa. Nu hoppas vi bara att den ligger kvar med huvudet nedåt. Har era bebisar vänt sig? Jag var inte fixerad men vad jag har förstått blir inte alltid omföderskor det. Hur ligger era? Kramar från mig och en duktig bebis!
Svar på tråden: Den ligger med huvud nedåt!

Jag tror att hon har vänt sig

Skrivet av  Sofie och Ronja + Bf 28/3
Det känns som små händer som krafsar nedåt och fötter som sparkar vid revbenen så jag tror att hon har lagt sig rätt för drygt en vecka sedan med kroppen på vänster sida. Ska till BM på onsdag så då får vi se hur hon ligger:) Dessutom trycker det på på samma sätt som när Ronja hade vänt sig, som om att hon tar spjärn och mosar allt som finns nedåt i min mage - någon gång ibland.

Går och väntar på nästa UL tid som jag tycker borde dyka upp snart, för i början på februari borde det vara dax att gå igen, ska bli spännande!
Kram!
 

Också nedåt

Skrivet av  Lena L, v 32
Min lilla ligger också med huvudet nedåt, jag hoppas h*n inte tänker vända sig igen... Men inte fixerad än, hoppas den blir det!
 

Tyvärr ligger min bebis

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
med stjärten nedåt.... Iofs har den ju några veckor på sig att vända sig men jag är ändå jättenojig för att den ska ligga kvar så :-((
 

Nedåt

Skrivet av  Singoalla m Lucas + bf 1/3
Förra gången jag var där så låg bebben med huvudet nedåt och ruckbar redan.
Jag trodde att det skulle ta mycket längre tid denna gång, som omföderska, men vem vet.
Nu funderar jag på om hon kanske har kommit ytterligare lite längre ned för jag känner hur det trycket på nedåt ganska ordentligt ibland, men kanske är det bara nerver hon lyckats prick in...
 

Vad skönt att

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
bebisen ligger rätt!
Jag har ingen aning om hur min bebis ligger....

*kram*
 

tror nedåt

Skrivet av  Cissi m elliot 0311 +bf10/3
ska till BM på fredag, men jag tror att den vände sig för 2-3 veckor sen.