Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hotar med rullstol

Skrivet av ÅsaL
Varit på akupunktur och fått behandling. Fick sitta ner och prata lite med bm och hon undrade hur allt var nu med foglossningen, sjukskrivning och smärtstillande.
Jag sa som det var att det hjälper, men att jag har skitont. Så nu hotar hon med rullstol.
VILL INTE!! VILLL VERKLIGEN INTE!!
Jag är en rätt rörlig människa till naturen (tar alltid två trappsteg i taget oh hoppar fram) och att sitta i rullstol är verkligen det sista jag vill...
Nåja, får ligga här i en vecka till och försöka hitta krafter att klara av dessa sista 9 veckor.. (Är i 31+0 idag)
Svar på tråden: Hotar med rullstol

Stacker!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Låter inte alls kul att ha så ont som du har!
Hoppas att du kan hantera det, utan att behöva rullstol framöver!

*kram*
 

Jag ska verkligen försöka!

Skrivet av  ÅsaL
Sjukskriver mig hellre på 100% och bara ligger ner o vilar all ledig tid än sätter mig i rullstol känns det som. Nåja, det är nedförsbacke...

Tack för kram
 

Aj aj...

Skrivet av  Freja m Albin + v.29
Vad jobbigt, hoppas du hittar krafterna! Det är inte långt kvar för dig nu, du får tänka att snaaart har du din bebis och foglossningen försvinner väl ganska kort efter förlossningen?
Styrkekramar till dig!
 

Förhoppningsvis

Skrivet av  ÅsaL
Sist så försvann den ju nästan direkt efter förlossning, men man hör ju skräckhistorier om folk som aldrig blir av foglossning så jag vågar inte hoppas så mkt.
Tack för styrkekramar, ska försöka hålla mig på benen (bokstavligen) några veckor till
 

Men vännen!

Skrivet av  Marielle bf 10/3 (Linnea -03)
Alltså vilket elände!
jag har ju själv ont (tack för ditt svar till mig längre ned, svarade dig också). men det verkar vara småpotatis i jmf med det du verkar stå ut med. Rullstol! Hoppas du slipper det, men framför allt, hoppas du slipper ha så nedrans ont!! Om rullstol är det enda som jälper så kanske du ska överväga det? (fast hur funkar det med Ludde då?)

Återigen, snart snart SNART så är våra krämpor ett minne blott och vi har våra små (tjejer?) hos oss och graviditeten är ett minne blott!

Kramar i massor!
 

Ja, SNART!!!

Skrivet av  ÅsaL
Det är mitt mantra just nu: Snart snart snart är det över!! Och det blir nog tjejer för oss båda :-)

Iaf jag har ont som tusan, men har ju smärtstillande (citodon) som gör att jag öht överlever. Rullstol och småbarnsmor till vild kille som Ludde känns som en mindre lyckad kombination. Men i värsta fall får det ju gå. Sambon har precis fixat så att han är pappaledig halva dagarna så jag aldrig har ensamt huvudansvar för sonen vilket underlättar enormt!!

Tack för peppande, vi får stötta varann denna sista tid! Snart snart snart är det över!!!
 

Hoppas du slipper det

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
inte skoj att behöva sitta i rullstol för att man har så ont. Men jobbigt att ha så ont hela tiden också. Skulle rullstolen hjälpa så mycket då? Det räcker alltså inte med kryckor och om det blir rullstol så lär väl gubben din va hemma hela tiden och hjälpa dig med Ludde och allt, och det blir väl inte så lätt för visst hade han hittat ett nytt jobb eller minns jag fel?

Hoppas iallafall att det blir bättre och tack än en gång för tips och stöd längre ner.

kram
 

Artiklar från Familjeliv