Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Full rulle....

Skrivet av Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
För en vecka sen var jag superorolig då det var så lugnt i magen - det är jag inte längre...

Nu känner jag av magen nästan konstant!
Mest fart är det på natten, efter midnatt och nån timme framåt. Omöjlligt att sova då...

Det kommer att bli en liten nattsuddare med andra ord :)

*kram*
Svar på tråden: Full rulle....

Jag ar som du var for en vecka sen

Skrivet av  Lena BO
For nagra dagar sen var det hur livligt somhelst men nu ar det mycket lugnt. Kan inte lata bli att undra vad dem pysslar med darinne. Kan det vara sa att dem ror sig ibland fast man inte kanner det? Om inte, varfor ligger dem stilla sa manga timmar i strack for dem kan val inte sova sa manga timmar pa raken utan att rora sig och jag borde val kanna det i sa fall....
Forsoker putta lite har och dar for att fa kontakt, men mestadels utan resultat. Laste nagonstans att om man inte kanner av nagonting pa 12 timmar sa bor man kolla upp det, kan det vara sant???
Dessutom sa tycker jag alltid det tar san tid att hitta min lill*s hjartljud, sa var det inte med Kate.
Jag tror jag haller pa att fa panik

Kram
 

Testa...

Skrivet av  Lena L, v 32
Jag vet, det är jättejobbigt när det är stilla i magen! Mitt pyre verkar leva rullan ett par dagar, sedan kan det kännas som om den inte rör sig ALLT ett par dagar, jättejobbigt när man börjar fundera.

Men du, testa att dricka 1-2 stora glas riktigt kallt vatten, det brukar väcka bebis... Jag gjorde det igår när jag tyckte det inte känts något på hela dagen, då blev det fart kan jag säga...

Att det är svårt att hitta hjärtljuden beror säkerligen på hur bebis ligger i magen. Och, jag skulle gissa att bebis ibland kanske vänder sig med ryggen ut mot din mage, då känner man inte sparkar särskilt mycket eftersom den då sparkar inåt dina inre organ, där du inte har någon känsel. Det kanske kan förklara varför det känns så stilla i ett par dagar?
 

Jobbigt!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Jag vet ju precis hur jobbigt det är att inte känna något, och man känner paniken. Jag hade verkligen svårt att få kontakt med bebisen förra veckan, hur mycket jag än tryckte och puffade, eller drack kallt vatten osv så kände jag inte av den. Urjobbigt!

Men precis som Lena skriver i sitt svar, så kan det säkert vara så att bebisen ligger lite annorlunda och "skyddad" av organen, så att man inte känner hur det rör sig.

Ja, man ska ju känna rörelser varje dag - men det gjorde inte jag... Fast jag tror oxå att det kan vara så att bebisen rör sig då man sover och att man då inte känner av den. Så var det för mig!

Innan förra veckan så kände jag nästan bara av bebisen runt elvatiden på kvällen, och la jag mig tidigare så kände jag inte av den.

Sen kan det väl vara så att dom är lugnare i tillväxtperioder?!

Barnmorskan har haft svårt att hitta fosterljuden på mig oxå, jag antar att det är för att jag är överviktigt. Frågade henne om det, men hon sa att hon inte trodde det spelade nån roll - men det tror jag ändå... Plus att min moderkaka tydligen ligger annorlunda denna gång mot förra...

Om du känner dig riktigt orolig, så kontakta MVC eller förlossning för att få höra fosterljuden eller göra ett UL!

Jag blev inte riktigt lugnare förra gången, även fast jag fått höra fosterljuden - utan jag tänkte vända mig till förlossningen för att få göra ett UL ändå. Men som på beställning så började bebisen leva om i magen då....

Oj, det blev ett långt svamligt svar -
du blev säkert inte så mycket klokare av det - men ändå....

*kram*
 

Tack

Skrivet av  Lena BO
for era svar bada 2!
Hjalper att hora hur andra har det (saklart!)

kram
 

Full rulle här också

Skrivet av  Clärchen
Mest hela dagen faktiskt! Tidigare har det mest varit bara när jag varit stilla (suttit ner) men nu har Ejlien börjat ge sig till känna även när jag står och går. Igår kväll måste det dessutom varit en stund med hicka, det var nåt otroligt rytmiskt i magen med ca 1 sekunds mellanrum en riktigt lång stund.
Jag tror jag börjar fatta att det är en bebis i magen ;-)
 

*ler*

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Hickandet är en så mysig - fast konstig känsla...
Jag börjar oxå fatta att det verkligen finns en livs levande bebis i magen.... *ler*

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv