Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

pinsamt värre på f-kursen idag!!!*skäms*

Skrivet av Jennytösa.bf 14/3.Tidigare MA v12 dec03

idag var andra träffen med de andra blivande föräldrarna.. 6 par med oss är vi!

Vi pratade om förlossningen och kollade även film. Mitt i filmen när det var knäpptyst och vi även hade fikat lite bullar o clementiner då var jag tvungen att andas med öppen mun lite, svårt att andas med nästäppa nuförtiden..

då hände det som ABSOLUT inte får hända!!

Jag RAPADE!! av allt dumt o generande jag gjort i mitt liv så går jag på en träff för blivande föräldrar, alltså folk som ska anses vuxna o ta ansvar, å så tar jag o RAPAR så alla hör..
SAmbon log o kollade fort på mig, antagligen för att ingen skulle tro att det var han..:-)
Å jag sa oj, höll för munnen ifall mer ovälkomna ljud skulle ploppa ut och skämdes som en gris!!!

Jag har ju märkt att det kommer konstiga rapningar och när man dricker kolsyra blir magen högljudd och ger ifrån sig konstiga ljud både därifrån och från munnen.
Detta händer dock bara vid denna graviditet aldrig annars..

Så visst är det kanske så att man har lättare för att ha konstiga ljud för sig med all denna omställning till mamma, men snälla nån, inte på föräldrakurser!!!

Nä usch va jag skäms och sambon bara skrattade när vi kom hem... jag skrattade åt det jag med men lär väl nu i fortsättningen bli ihågkommen som
"hon med rapet" istället för mitt namn.

Usch usch usch.. nån mer som varit med om något liknande vid graviditet?!?!

Kramar Jennytösa v31
Svar på tråden: pinsamt värre på f-kursen idag!!!*skäms*

Ännu värre

Skrivet av  ÅsaL
Jag fes under en viktig presentation framför massa gubbar på jobbet under min förra graviditet.
Det var ju om inte annat ett sätt att spräcka isen, för det var ingen som inte ramlade omkull av skratt *L*
 

*asg*

Skrivet av  Lena L, v 32
Åh, min mardröm, det har varit nära många gånger men hittills har jag klarat mig.... Åh förlåt, men jag skrattar jag med :).
 

:))

Skrivet av  Marielle bf 10/3 (Linnea -03)
Förstår att du tyckte det var pinsamt, nu fick jag ett skratt här hemma framför datorn! :))

Men du... synd att du inte fann dig och skämtade bort det, typ sa något om att det är lättare att rapa etc nu som gravid. För det ÄR ju faktiskt det och jag kan tänka mig att de andra på din f-grupp också tycker det. Det hade nog bara varit befriande att skratta lite och igenkännande!
Jag kan säga att jag både rapar och fiser lättare som gravid. Om det är till någon tröst så råkade jag fisa på jobbet häromdagen och det tyckte jag var pinsamt och försökte desperat hitta på något liknande ljud (typ skrapa med skon eller så, funkade inte) men sen brast jag ut i gapflabb och var tvungen att erkänna att det var jag.
Och sen så snackade vi på jobbet resten av lunchrasten om olika tillfällen där man råkat fisa / rapa och annat pinsamt.
Och det visade sig att ALLA hade gjort det någon gång :)) (Men på något sätt så tycker vi tjejer att det är fruktansvärt pinsamt att fisa eller rapa. tjejer ska ju bara lukta blommor jämt ju, eller hur? *s*)

Kram på dig!
 

Sånt som händer...

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Även om det känns pinsamt när det sker....
Fast det är ju rätt dumt egentligen - för det är ju rätt naturligt!

*kramar*
 

Lättade

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Vad lättade alla andra blivande mammor måste ha blivit, över att det var DU som rapade och inte dom själva. För jag gissar att även de rapar mera nu och kanske satt och höll igen.

Var det kul annars då?
 

jotack..

Skrivet av  Jennytösa.bf 14/3.Tidigare MA v12 dec03
det var jättekul!!
alla verkar trevliga och är ju i ungefär samma ålder som mig. 2 par är yngre än oss och de andra äldre. Alla är under 30 o ska ha första.
Jag blir 24 iår. min sambo/blivande man (vid dopet gifter vi oss*fnissar*ännu hemligt för alla som ska bjudas)blir 26 i år.

Jag tycker det känns mer verkligt när man sitter där med alla andra putande magar, det blir som att verligheten kommer ifatt en. Innan har man inte fattat riktigt vad som kommer att hända.
Det kändes ännu mer verkligt när bm tog fram den där dockan, så liten och söt.. tänk att den är så liten!

Men min sambo sa att "du kommer nog inte säga att den är liten när du ska klämma ut den" å det har han väl rätt i iofs.. *skrattar*

Har du gått på föräldrakurs nångång!?

kramar Jennytösa
 

Artiklar från Familjeliv