Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God morgon!

Skrivet av ÅsaL
Idag ska jag vara hemma och vila upp mig. Nåja, ska iväg en liten tur på eftermiddagen för att beställa kakelugn, men då har jag ju sambon som får jaga liten vilde med jag vaggar fram.
Hoppas ni alla mår OK idag! Har precis vägt mig (+8 kg)och jag följer min alldeles egna graviditetskurva perfekt, dvs den viktkurva jag gjorde själv med Ludvig i magen. Enligt kurvan ska jag gå upp totalt 10 kilo till och det känns rimligt. Inte hela världen då jag gick ner det sist och SKA göra det samma igen.
Svar på tråden: God morgon!

Godmorgon

Skrivet av  Maria m Hampus 030322 + bf 19/3
Själv jobbar jag halva dagen idag. Slutar strax efter 11 eftersom jag skall till barnmorskan 11.30 och sedan skall jag träffa mamma på stan innan det är dax att hämta lilleman på dagis. Dagispersonalen tyckte det var bättre att han fick sova klart och äta mellis innan jag hämtade honom och det kändes skönt för då hinner jag ju med att gå på stan med mamma en stund.
 

Godmorgon

Skrivet av  Maria m Hampus 030322 + bf 19/3
Själv jobbar jag halva dagen idag. Slutar strax efter 11 eftersom jag skall till barnmorskan 11.30 och sedan skall jag träffa mamma på stan innan det är dax att hämta lilleman på dagis. Dagispersonalen tyckte det var bättre att han fick sova klart och äta mellis innan jag hämtade honom och det kändes skönt för då hinner jag ju med att gå på stan med mamma en stund.
 

Godmorgon *avis*

Skrivet av  Helena, bf 5/3
Låter skönt att vara hemma och vila. Och jag vill oxå ha kakelugn. Men vi har ju precis köpt hus, så den utgiften får vänta lite ;)

Själv jobbar jag bara till 13.30 och ska sedan till bm. Min vikt går snabbt uppåt nu. Minns att det var likadant vid den här tiden när jag väntade Elin. Ligger på +8-9kg nu. Slutade på +15 förra gången och är övertygad om att jag kommer nå dit denna gång oxå.

Har exakt 2 månader till bf idag, så nu är det nedräkning på riktigt!

Ha en bra dag och en trevlig helg!
 

Godmorgon alla...eller kanske snararre Godmiddag..

Skrivet av  Malin_E ....BF 24/3
Lyckades somna vid 3-tiden inatt efter många om och men. Det underbara badet fungerade tills maken började snarka.(inte barar jag som har det problemet heller..*L*)
Kan man inte få vara på hälsohem under graviditeten istället för hemma? Vore fantastiskt gott att bli ompysslad de sista två-tre månaderna...
Hoppas allt är bra med er annars!
Kram
 

Artiklar från Familjeliv