Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mår lite skumt idag... *även på ank feb*

Skrivet av Debbie v. 32+1
Har sen igår kväll känt av förvärkar som verkligen trycker på. Det känns som att jag öppnar mig av dem. Det kommer några värkar i stöten och sen lägger det av i flera timmar.
Mår riktigt illa och får knappt i mig någon mat. Någon som känner igen sig? Ska man bli orolig?
Svar på tråden: Mår lite skumt idag... *även på ank feb*

Känner igen mig delvis

Skrivet av  ÅsaL
Men jag har tappat total kontroll och känsla för min kropp :-(
Jag har inte kunnat äta på en vecka och har sammandragningar (eller är det förvärkar) i en vecka som håller i sig i ca 10 minuter och sen pausar.
Hoppas det lugnar ner sig!! Annars får du ju åka in o ta en snabb koll och se hur det är ställt.
Kniiiiip lite till vännen
 

Mmm....

Skrivet av  Debbie v. 32+1
några veckor till tycker jag låter bra.. månaden ut är väl lagom sen kan den snart få komma *ler*
Ska till BM på måndag så jag får väl fråga henne vad hon tror...
Sköt om dig!
 

jag åkte ju in..

Skrivet av  Jennytösa.bf 14/3.Tidigare MA v12 dec03
när det var 3 min första gången mellan värkarna. De höll på regelbundet med 3min mellan i 5 timmar innan jag åkte in. Tyckte då att jag väntat länge nog.
Sen andra gången var det 2min mellan och då väntade jag 3timmar innan jag åkte in.
ringde förstås först o hörde och dom tyckte att jag skulle skynda mig in.
bägge gångerna fick jag sprutor för att det skulle stanna upp. Men nästa gång kanske dom inte ger mig spruta utan då får det komma.
Men jag hoppas såklart att det ska stanna lite till så det hinner få lite mer "hull". ska träffa läkaren igen på onsdag o han ska mäta det där man mäter genom vul.
Det hade ju minskat 1cm sist och snart finns det inget kvar.

Förstår att du är orolig. jag säger såhär.. är du osäker så ring o hör på förlossningen vad du tycker.
Det är alltid bättre att åka in en gång för mkt än en gång för lite. så resonerar jag.
Har du värkar så här "tidigt" är det ju bra om man hinner in i tid så bebisen kan få hjälp med en gång. föder man hemma kanske den inte klarar sig pga lungorna, kan inte hålla värmen riktigt själv osv.

Så Debbie, jag tycker du ska ringa förlossningen eller din bm o höra med dom!!

Stor kram Jennytösa

ps var rädd om dig!
 

Men

Skrivet av  Debbie v. 32+1
jag har bara "värkar" en kort stund. Några stycken och sen stannar de av i flera timmar. De gör inte så ont som jag vill minnas med dottern men de trycker på väldigt mycket och det är svårt att inte följa med i värken. Det känns verkligen som att huvudet borrar sig djupare och djupare ner varje gång och det gör ont i hela underlivet, som det gör i början av utdrivningsskedet... Avvaktar nog en stund till. Förlossningen här i stan har en tendens att bemöta så otrevligt och nonchalant och det klarar jag nog inte idag...
 

Artiklar från Familjeliv