Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Efter bra dagar kommer såklart dåliga *gnäll*

Skrivet av ÅsaL
Hade ju en bra dag igår efter akupunktur o vila. Och när man mår bra så gör man saker (som typ leka med sin son för en gång skull) och så vaknar man upp dagen efter i smärtans våld igen..... Ingen bra start på dagen att ha ont i fogarna klockan 8 och troligtvis få ansvar över Ludde hela dagen (sambon jättesjuk).
Har dessutom sammandragningar som tusan. Fast det är liksom ingen paus på dom, jag har ont hela tiden. Känns inte helt normalt, men dom trycker inte neråt oh jag kan hantera dom så jag får stå ut ett tag till.
En rent ut sagt skitdag och klockan är inte ens 9.

Hoppas alla ni andra mår fantastiskt och slipper ha det som mig. Önskar jag vore gravid och lycklig, men det gör bara så ont...
Svar på tråden: Efter bra dagar kommer såklart dåliga *gnäll*

Blää

Skrivet av  Singoalla m Lucas + bf 1/3
Usch du har det verkligen inte lätt :-(
Ni har ingen som ni kan "lämpa" över sonen på ett par timmar? De där sammandragningarna låter ju inget bra alls!
Stor sympatikram och jag hoppas att ett litet mirakel plötsligt infinner sig och maken studsar upp jättepigg och glad, sonen är en rosig, gullig ängel och foglossningen är som bortblåst och maken bjuder på lunch på stan, med sonen sittandes i en barnstol och bara tindrar med ögonen bredvid, följt av enbart trevliga saker resten av dagen! :-)
Kram!
 

får tyvärr klara oss själva

Skrivet av  ÅsaL
Svärföräldrarna som bor 100 m bort var upptagna med gäster och tycker fö att jag bara ojjar mig för "graviditet är ju ingen sjukdom". Så det blir snällt att stå ut.
Men lillen är medgörlig idag och låter mig vila rätt mkt, får ta en tupplur senare så kanske livet känns lättare.
Tack för styrkekram
 

Fy

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
vad trist att svärföräldrarna har den inställningen... Ser dom inte hur du lider??

*kram*
 

Usch då

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
så där är jag också, när jag har en bra dag och inte ont i ryggen så gör jag massor av grejor bara för att bli helt däckad nästa dag, tänk att man inte lär sig:)

Fast om jag hade en gullig Ludde hemma så skulle jag ju inte kunna låta bli att leka med honom när jag för en gångs skulle känner att jag orkar och kan det.

Hoppas gubben din blir mirakelfrisk så han kan hjälpa dig med Ludde lite idag, fast karlar har väl en tendens att vara döende när dom har en förkylning, iallafall min, han kan inte gör nåt när han är snorig för då håller han på och dör.

Trots att dan börjat som en skitdag så hoppas jag att den blir lite bättre och skickar en varm styrkekram så att du inte ska behöva ha så förbaskat ont.
 

Det är inte lätt att hålla sig

Skrivet av  ÅsaL
Man VILL ju göra saker!! Tyvärr så ÄR sambon döende :-) Han har sån hosta att jag börjar misstänka lunginflammation och ska skicka honom till doktorn idag. Så han ojjar sig med all rätt...
Tack för styrkekram, ska ta och unna mig lite citodon för att ta bort värsta smärtan.
 

lycklig, va...?

Skrivet av  Clärchen
Nej, snarare trött. Himla skönt att jag bara har mig själv att tänka på i alla fall. Det låter otroligt jobbigt med sammandragningar, foglossning och lillkille men jag är säker på att du klarar det! Det känns ofta bättre när man får lätta på trycket nånstans, är det inte så?
Själv kan jag inte fatta att det är nödvändigt att jag ska vara så trött när jag ändå sovit rätt bra i natt. Har somnat om rätt snabbt varje gång jag vaknat, t o m vid klockan fyra när jag började känna mig hungrig också så lyckades jag bita ihop och somna om. Vaknade sedan vid 7.45 av att maken sa hejdå för att åka iväg till jobbet en stund. Lite trist men det innebär ändå att vi får vara lediga fre-lör-sön sedan.
Förhoppningsvis får jag lite mer energi till nästa vecka när vi börjar med krismöte på måndag kväll...
 

Att lätta på trycket hjälper alltid

Skrivet av  ÅsaL
Och man klarar alltid mer än man tror. Man kanske inte klarar det på bästa sätt, men klarar det gör man ju. Lär bli mkt teletubbies för sonen idag tex *L*
Hoppas du hittar energin till måndag!!
 

Innekatten Molly svarar:

Skrivet av  Molly bf 14/3 (innekatten)
Hej Åsa! Jag tror att vi är ungefär i samma båt, dvs rejäl bäckenuppluckring och ett barn att roa. Men jag har inte många sammandragningar tack och lov. Jag ser mig som en liten ljus grå innekatt som stolpar runt på kryckor. Så vad göra: Jag växlar mellan soffan, dotterns säng (Hon har en vuxensäng av den anledningen) och min egen säng. I liggläge med värmesyna eller TENS kan man lägga pussel, läsa böcker, rita, kafferep, leka med dockor, trä pärlor m.m. Tänk på att barn är väldigt anpassningsbara och att det är kvantitet snarare än kvalité som är viktigt i föräldrar-barn relation. Och att vakna med värk är ingen höjdare: Åk och köp en tempurmadrass. De är hutlös dyra men helt underbara för värkande ryggar. Jag har tom köpt en resetempur att ha med när man sover borta. Men ibland någon gång per dag tappar innekatten Molly sugen! Det är otroligt trist att vara innekatt! Men nu är det bara knappt två månader kvar...Och den som väntar på något gott...Mjau!
 

tack molly

Skrivet av  ÅsaL
"skönt" att höra om fler med samma problem... Och jo jag vet att det är kvalitet barnen vill ha och jag har faktiskt en ängel (en vild ängel men ändå) till son. Till 90% aktiverar han sig själv och vill bara att jag ska se till honom då o då, men dom resterande 10% vill han springa. Och det är ju lite svårt att tillhandahålla med bäckenbesvär. Men jag har haft danstävling idag med hans dockor och det funkade...

Tyvärrr får tempurmadrassen vänta. Är ju mitt inne i en utbyggnad så vi har inte råd men någonting annat än husbygge just nu.

Tack för peppande! Ska försöka bli klok o lära mig att inte ta i så införnelasiskt på de få bra dagar jag har, man får ju tyvärr igen det....
 

Nu...

Skrivet av  Hanna bf 1/4
igen??? Det är hemskt vad det spökar i din mage vid dåliga tillfällen. Har du inget att ta för smärtan? Om inte annat får du väl stoppa dig full med alvedon så du orkar hålla skenet uppe lite, om det går...(lider med dig).
Jag har ju fått dexofen och det är faktiskt lite lindring i det.Om man kombinerar dem med alvedon vill säga. Känner mig som en liten pillermaskin.
Gissar att du önskar att vi snart är förbi februari du med. Jag har börjat min egna lilla nedräkning nu. Känns skönt att kunna pricka av en dag i taget och se att tiden i alla fall går framåt.
Hoppas att du får en ängel till son idag!
Kram kram
 

HAr smärtstillande

Skrivet av  ÅsaL
Och tyvärr ja, nu igen. Jag får räkkna med att ha det så här dom sista 9 veckorna (HOPPAS det blir kortare dock). Hade det så här med sonen i magen, och nu är det ju inte direkt lättare att vila som hjälper annars.

Har citodon via doktorn plus får äta panodil. Känner mig oxå som en pillerburk vilket inte är roligt :-( Men tyvärr är det sista utvägen mot en någorlunda dräglig tillvaro.

Nedräkningen pågår här, men jag planerar klämma ut min i slutet av februari *L*
 

Ska du hinna före...

Skrivet av  Hanna bf 1/4
mig då??? Om du ska klämma ut din i februari.
Jag tror innerst inne att jag också kommer ha fått då. Vecka 7 är samma vecka som jag fick de andra i...gissar att vi hamnar där någonstanns.
Men man vet ju aldrig, bara tiden går fort så kan den få stanna tills april om det ska vara så *ler*...
Kram
 

Jo det borde jag väl :-)

Skrivet av  ÅsaL
Har ju bf 8/3 så liiiiite före kan jag väl få? :-)
Om min lilla plutt tittar ut på samma tid som storebror så blir bf 26/2.
 

Men vännen då...

Skrivet av  Debbie v. 32+2
Låter som att du verkligen vill ha ett helt fotbollslag med barn i framtiden... *suckar*

Här har vi precis stigit upp och är alldeles förstummade över vilken sovmorgon vi fick! Nu var ju jag och maken uppe till 3 (!) i natt och spacklade i dotterns rum och maskerade lister och tak inför dagens målning så det var mer än lovligt skönt med sovmorgon!
Har inte vågat känna efter hur fogarna känns idag. Jag får helt enkelt ta det som det är... Ska till färgbutiken och plocka ut färg till sovrummet och sen vidare till IKEA och leta rätt på överkast till sängen. Lite lampor behöver vi också... Det blir med andra ord full rulle idag oavsett kroppen vill eller ej! I helgen kan jag slappa bäst jag vill hos mamma så jag ser fram emot det!

Ta hand om dig idag!
Kram
 

Sa till sambon

Skrivet av  ÅsaL
att vi nog skippar planer på ett fotbollslag *L*
Jag är inte gjord för graviditet helt enkelt.

Åh va roligt att hålla på inreda!! Jag får ju vänta ända till mars innan mitt inredande av nya husdelen börjar. Men jag är just nu en flitig läsare av inredningsmagasin, IKEA-katalogen samt färgkartor.

 

Hihi...

Skrivet av  Debbie v. 32+2
visst är det skoj... men jag är inte helt upplagd för att inreda sovrum just nu... det känns som ett STORT projekt som jag vill göra perfekt och det har jag inte riktigt ork till nu.. är rädd för att det ska bli halvdant... nåja, det blir nog bra till slut!
 

Nackdelen med akupunktur

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
...är att jag också brukar få för mig att för göra lite för mkt efteråt, vilket brukar straffa sig. Men jag har nog lättare än dig att säga "nej, jag orkar/klarar inte". Fast sen känner jag mig riktigt värdelös och skruttig...

Har också börjat få sammandragningar igen, som håller i. Blev ju sjukskriven för bla sammandragningar i v 24 ngn gång, men de gick över efter några dgr hemma med vila, men nu är det illa igen. Nu är ju dessutom magen större --> större område som gör ont. Dessutom är jag en sån person som gärna sticker huvudet i sanden, så jag undrar om jag skulle ha vett att åka in om det skulle behövas i förtid. När första barnet föddes t.ex (10 dgr före bf) fick maken tvinga med mig, på uppmaning av bm på förlossningen, jag skulle inte föda barn. Ha! 2 timmar senare var det precis det jag hade gjort.
 

*kramar om*

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Fy vad jobbigt!
Hoppas att dagen har varit någorlunda okej i alla fall!

*kramar*
 

Artiklar från Familjeliv