Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som vet vad ni väntar; har ni "typiska" magar?

Skrivet av Leona
Är bara lite nyfiken på om det tycks finnas någon sanning i teorierna om pojk- och flickmagar?!
Har själv inte tagit reda på könet på vår lilla tvåa i magen...
Svar på tråden: Ni som vet vad ni väntar; har ni "typiska" magar?

ja här stämmer det

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
men alla gissar hej vilt ändå eftersom det bara är jag och gubben som vet vem som bor i magen, men enligt alla skrock så är det en typisk mage för den som bor i den, även hjärtljuden verkar stämma med skrocket.
Men jag tror inte jättemycket på det ändå utan det är nog mer en slump, kusinens tjej hade en liknaden mage som mig men där bodde en av motsatt kön, alltså tvärtemot skrocket på vad som egentligen borde vara därinne.

Vad tror du att du har i magen, alltså beroende på hur din mage ser ut, har du kill eller tjejmage?

kram
 

Inte alls

Skrivet av  Lotta bf 3/3
Har typisk killmage enligt alla, hjärtljuden har legat på 136 som högst men enligt UL är det en liten tjej i magen
 

Nupps

Skrivet av  Trillian bf 21/3
inte ett dugg. Har samma form på magen som när jag väntade tösen, och de andra (fast nu är ju magen större så det är lättare att se). Typisk tjejmage har jag hört... fast ett rätt av fyra är väl inte fy skam ;)
 

Nja

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Under båda mina tidigare graviditer hade jag en "urtypisk" pojkmage, dvs hög och spetsig. Restulat: 1 pojke, 1 flicka.

Denna gång är magen fortfarande mest framåt, men något bredare än de båda tidigare gångerna och vi vet att det är en pojke. Så möjligen kan man kalla den för pojkmage och isåfall har det stämt 2 ggr av 3.

 

Helt annorlunda

Skrivet av  Lena BO
Min mage ar mer pojkmage denna gang. Kan inte komma ihag hjartljud men hela jag ar lite annorlunda sa vi tror nog det blir en kille aven om alla mina kompisar som har fatt mer an ett barn sager att alla deras graviditeter var olika.
Vet inte vad jag ska tro, sa spannande............
 

Jo..

Skrivet av  Elina m Julia, Albin o *Max* + bf 2/3
jag har en riktig pojkmage. Men det har jag haft med alla mina barn, vilket resulterat i två pojkar o en flicka + en pojke nu. Men hjärtljuden har alltid stämt med mina barn. Flickan hade höga och pojkarna låga!
 

Nej

Skrivet av  Norrvan BF 20/3
har en ganska bred o "flickig" mage men ska ha en pojke. Samma sak förra gången.
 

Vet inte men

Skrivet av  Cilla m Alex & Liam, bf 11/3
har haft typisk tjejmage alla 3 ggr och har 2 killar sen tidigare, känslan säger att det är en kille igen ;)
Vet f ö inte varför det skulle synas på magen, skulle de ligga annorlunda i magen? Nä, skrock tror jag inte alls på. Samma med hjärtljuden, Alex hade i snitt 140 i hjärtljud, Liam runt 150 och den här bebisen har haft 150-160 förutom igår då hjärtljuden var 136..
 

Jo

Skrivet av  Hella m Hanna, *Julia* och bf 29/3
Börjar bli lika bred som förra gången. Det typiska tjejiga draget. Allt dras ut på bredden.
Men visserligen har jag ju aldrig haft en pojke i magen (om det inte mot förmodan är det nu) så jag vet ju inte hur det skulle vara då.
 

Min mage

Skrivet av  Marie med fyra busungar + bf 24/3
har sett likadan ut varje graviditet, oavsett kön. Den sitter framtill, om man kan säga så. Syns egentligen inte alls bakifrån utan den är en kula mitt på.

Kramis
 

Ja, tydligen stämmer det..

Skrivet av  Katta bf 27/3
på mig, för jag hade typisk tjejmage med tjejen, och killmage med killen, och denna gången åter tjejmage och vi vet att det är en tjej! Men känner massor för vilka det inte alls stämt, så det där får man nog ta med en nypa salt.
 

Jag tror...

Skrivet av  Madeleine med 2 knoddar -99,-03 (BF7/3-05)
...nog att sånt stämmer men att det har mer med kvinnan att göra.
En kvinna kan ha en si o så mage för pojke o en si o så för flicka.
Sen kan nästa kvinna ha tvärtom.

För mig så har det stämt hittills men jag kan inte figgra ut vad den här 3:dje är alls (läs mitt svar på "Identisk gravidtet, annat kön?" ===> "2 helt olika = 2 olika kön....men den 3:dje?".
 

Nej

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
Min mage ser ungefär likadan ut som när jag väntade Leo och nu verkar det ju vara en tjej där inne. Enda skillnaden är att när jag väntade Leo fick jag en jättekraftig hormonrand redan i v 14 men nu är den mycket svagare och har kommit fram först för en vecka sedan. Min mage är väl en typisk killmage som pekar rakt fram liksom som en strut!
 

Artiklar från Familjeliv