Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

PANIK!!

Skrivet av Elina m Julia, Albin o *Max* + bf 2/3
Dottern fick kräksjukan i onsdags morse. I natt fick sambon det också! Trots knaprande av vitpeppar.. Han var i och för sig den som tog hand om Julia med allt vad det innebar. Det kändes ju onödigt att jag skulle få msjukan, höggravid o allt... Pojken och jag har klarat oss en så länge.. peppar, peppar..
Har sån fruktansvärd kräkfobi och tanken på att spy med en stor bebis i magen är INTE lockande. Kan det vara så att om jag klarat mig hittills från Julias msjuka så klarar jag mig eller kan jag bli smittad av sambons msjuka?! Är det ok att använda handsprit när man är gravid? Fortsätter att äta vitpeppar iallfall, så får vi väl se hur det går! Snälla sig att någon klarat sig trots att flera blivit sjuka i familjen!! Ge mig en smula hopp!!
Svar på tråden: PANIK!!

En smula hopp kanske..

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
Leo och jag har varit magsjuka men börjar nu bli friska och sambon har klarat sig hittills!! Jag hoppas han slipper för det var verkligen vidrigt. I höstas var han och Leo magsjuka och jag klarade mig så det finns hopp för att du ska slippa! Det var verkligen inte kul att må så illa och vara gravid, HUA!! En klen tröst men det gick över ganska snabbt, började natten till igår och idag känner jag mig helt okej även om jag är lite matt. Leo var ganska pigg redan igår men har varit väldigt lös i magen idag på morgonen. Hoppas du klarar dig!!! Kram :-)
 

Klart det är ok

Skrivet av  Trillian bf 21/3
att använda handsprit när man är gravid, för du tänker väl inte dricka den ;)

Hoppas de kryar på sig och att du slipper åka på det själv.
 

Hugaligen!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Håller tummarna hårt för att du klarar dig!
Här hemma så blir sällan jag eller mannen sjuka när Mathilda har kräksjuka - tack och lov!
Jag åker på det i bland - och mannen klarar sig jämt....

Håller tummarna för att du slipper!
*kram*
 

Håller tummarna då

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
så att du slipper åka på kräksjukan. Handsprit kan du nog använda så länge du inte tänker dricka den ;).

kram och hoppas dom kryar på sig snart.
 

Hoppas

Skrivet av  Hella m Hanna, *Julia* och bf 29/3-05
Hoppas att du slipper få det. För visst måste det ju inte gå vidare till dig. Och handsprit kan du säkert använda, det gör man ju till barnen på dagis.
Knapra på med vitpepparn du och lycka till.

Hoppas också maken får det lindrigt och snart blir frisk igen.

Kram
 

Nu har

Skrivet av  Elina m Julia, Albin o *Max* + bf 2/3
sambon börjat kvickna till. Fy.. Vill verkligen inte ha msjuka. Just den här är så fruktansvärt intensiv. Både sambon o dottern har kräkts oavbrutet en hel dag. En så länge har jag och sonen klarat oss.. peppar, peppar..
Nädå.. tänker inte dricka spriten =) Tänkte bara så att det inte var för stark o farlig lukt för min lille prins i magen!
 

Artiklar från Familjeliv