Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gravidvelig till 1000...hjälp!

Skrivet av Freja m Albin + v29
Är det någon mer som inte kan bestämma sig längre? Nu har jag äntligen bestämt mig för att behålla vagnen efter Nr. 1, istället för att sälja den och köpa en ny. Det tog en sömnlös vecka...Häromdagen var jag inne i en babyaffär och sprang på åkpåsarna från One Tree Hill (dom som många har i sina trehjulingar ni vet, dom finns i starka färger typ knallrött, guld, silver, lime, ljusblått mm). En sån MÅSTE bebisen ha!! Beslutet att inhandla (trots priset...) är fattat. Men färg! HJÄLP!!! Vagnen är svart/grå, heter stålgrå, en E-ljunga Edge sittvagn. Vilken färg passar? Ska ha en hårdlift i och denna åkpåse var helt underbar!!
Snälla marsmammor; vilken färg hade ni valt? Jag blir galen snart. Ett tag ville jag ta reda på könet bara för att det skulle hjälpa mig i valet; dumt jag vet:O)Klok sambo avstyrde detta.
Svar på tråden: Gravidvelig till 1000...hjälp!

Om vagnen är stålgrå

Skrivet av  Marie v. 29+1
kanske någon mörkare nyans på åkåpsen skulle passa. Vet ej, är ganska velig med sådana saker själv. Står just nu i valet och kvalet att köpa ny vagn, i stället för att använda 99:an som står på vinden. Maken tycker det är en onödig utgift, själv vet jag inte om jag håller med om det.

Kramis
 

Jo, tänkte oxå så..

Skrivet av  Freja m Albin + v29
men samtidigt är en klar färg lite roligt, som en färgklick. En ny vagn är aldrig onödigt:O)
Tack för svaret!
 

Med en svart/grå vagn

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
så skulle jag nog köpa den röda eller silver, mest troligt den röda för att få lite färg i vagnen men silver passar också jättebra till svart/grått.

kram
 

Tycker egentligen exakt som du..

Skrivet av  Freja m Albin + v29
:O) Men röd och silver innebär två valmöjligheter:O) Och det verkar jag inte klara nu när jag är gravid:O) Röd eller silver, ELLER den ljusblå. Det är dom tre jag velar mellan...
Tack för ditt svar!!
 

Rött

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Då får rött min röst. Passar till en tjej och en lite "fartig" färg (tänk bilar) om det skulle bli en kille (om det är så att ni bryr er). Men framförallt för att få en färgklick till det grå.
 

*skratt*

Skrivet av  Freja m Albin + v29
Tack för ditt svar, jo rött kan väl vara lite "fartigt" till en kille. Mycket riktigt. Tror nog att det lutar åt rött efter alla era åsikter:O)
 

då säger jag rött

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
för det är så fint till svart/grått + livar upp lite + att det inte spelar nån roll om det är en tjej eller kille.

Nu har jag inte gett dig några valmöjligheter :)

kram
 

Tycker också

Skrivet av  Norrvan BF 20/3
RÖTT! Får man fråga vad de kostar (är ju så fina!)?
 

Rött får det bli!!

Skrivet av  Freja m Albin + v29
Och tack för alla era svar! Dom går att beställa på nätet för 995:- + frakt tror jag, men jag köper den i Babyproffsens butik här i GBG och då kostar dom 1100:-, tror jag. Apdyrt, jag vet, men vi HAR ju redan allt annat sedan första barnet, så varför inte?;O) Man måste få shoppa litegrann!!
Och dom var såååå mjuka, liksom slirviga i materialet och väldigt formbara, inte alls så stela som tjocka åkpåsar kan vara. Blev såld direkt när jag kände på den:O)