Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åh jag är så arg *grrr* (långt)

Skrivet av Trillian bf 21/3
Det där skötbordet vi köpte begagnat... fyyyy alltså.
Igår kväll fick vi upp det på badrumsväggen och upptäcker då att luckan är sned och går inte att stänga ordentligt med gummihaken. Vi ser då att skötbordet fått en stöt på sidan men det har inte skadat lacken vilket var anledningen till att vi inte såg det från början. T måste alltså göra en ny låshake som passar över ordentligt innan vi kan stänga luckan. Tämligen irriterande eftersom det dessutom hade en rostig buckla invändigt som hon inte sagt något om, detta utöver att det var skitigt.

Den vi köpte det av spelade sååå oskyldig. Hon hade ingen aaaaning om att det var skadat. Och hon hade ju tvättat det jättenoga. Vilken förolämpning. Tror hon att jag är dum i huvudet eller? Bucklan hade uppstått inifrån så det finns inte en chans att hon inte kan ha sett det, skickade tom en bild på det - hon påstod att hon aldrig sett det då också!?!?!

Hon var villig att köpa tillbaks det men inte betala returfrakten. Jag tyckte att då är det inget snack mer. Jag tänker inte betala ett öre. Nu har jag ju dessutom skrubbat rent det, ska jag betala för att bli av med det också? Vilken idiot.

T säger att han kan fixa en låshake, det är inga större problem, men det här var sista gången vi köpte något begagnat om vi inte har möjlighet att åka och titta på det först. Vilket folk det finns.
Svar på tråden: Åh jag är så arg *grrr* (långt)

Ja det finns folk till allt

Skrivet av  Sofie och Ronja + Bf 28/3
vad tråkigt att ni har träffat på en så sunkig säljare, jag hoppas att ni kan trivas med skötbordet ändå när haken är ordnad:)
 

Vad tråkigt.

Skrivet av  Hella m Hanna, *Julia* och bf 29/3-05
Hoppas att ni kan strunta i betalning eller åtminstone gå ner i pris. Tyvärr finns de där ruttna äggen därute som försöker luras så gott det går.

Hoppas ni i slutändan blir nöjda ändå.

Kram,
 

Nix

Skrivet av  Trillian bf 21/3
hon är inte villig till någonting. Hon sa rent ut att hon skiter i det.
 

eller...

Skrivet av  Trillian bf 21/3
hon var villig att köpa tillbaks det för det pris jag gav, men inte gå ner i pris och jag måste stå för ny packning och frakt.
 

Om låset

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Vi har också ett Vegga skötbord (för visst handlade det om Vegga?) som vi köpte NYTT till första barnet. Även vårt skötbord är lite skevt, vilket det var från början och maken tyvärr inte märkte (köptes och sattes upp medan jag låg på BB). Medan han satte upp det fick det några fler skavanker (han var rätt trött efter en natt på förlossningen) och vi kunde därför inte reklamera. Åååh vad jag retat mig på detta under alla år! (Rekommenderar därför andra blivande mammor att inte spara viktigare inköp till en trött, omtumlad, nybliven pappa, medan man själv ligger på BB).

Men bordet funkar i varje fall. Vi har satt upp ett kardborrband (säljs bland barnsäkerhetsprylarna) som extra säkerhet. Men kommer själv inte att ha mage att SÄLJA detta bord när det är dags. Kräv rejäl rabatt på priset, minst hälften, är min rekommendation.
 

Men i så fall

Skrivet av  Trillian bf 21/3
så borde de ju rimligtvis ha känt till att luckan var skev också? För, jo, det är en Brio Vegga. Blir så grinig. Det kan ju även uppstått i frakten iom att hon packat så uselt. Hon hade bara hängt lite papp på fram och baksida och tejpat lite provisoriskt. Så sidorna var helt oskyddade.

Hon verkar inte vilja någonting, sa att hon skiter i det. Hon kan tänka sig att köpa tillbaks det om jag står för alla fraktkostnader, vilket innebär att det kostar mig ungefär lika mycket att behålla det som att skicka tillbaks, detta trots att hon enligt konsumentköpslagen är skyldig att stå för alla kostnader inkl. returkostnad när hon sålt en defekt vara. *morr*

Det är ju ingen ide att bråka om det heller för det lär vi bara förlora på. Skickar jag tillbaks det ändå och kräver återbetalning så kostar ju det och sen om hon vägrar betala så måste man gå till kronofogden och då kostar det också pengar... plus att vi dessutom måste köpa ett nytt skötbord. Så himla gott om pengar har vi ju inte, vilket var anledningen till att vi skulle försöka få ihop dyra saker begagnat för att spara.
 

Bråka

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Men om hon inte vill ha ngt strul kanske det lönar sig att bråka med henne, så kanske hon betalar bara för att slippa?

Om ni har möjlighet att hämta ett skötbord i Gbg innan januari är slut så är vi inne på att skänka bort vårt, eftersom vi flyttar snart och inte kommer att använda bordet i fortsättningen. För bortsett från denna irriterande skevhet så är det jättebra. Stabilt, gott om plats och med höga kanter. Vårt är dessutom rent...

 

Dålig stil

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
och hon kunde väl ha prutat lite iallafall då när ni påpekar dom uppenbara felen för henne. Men tyvärr så finns det ju idoter överallt och en del har ingen moral alls.

Hoppas det ordnar sig med låset iallafall och att ni kan använda det.

kram
 

Fy vilken dålig stil!!!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
*kram*
 

Artiklar från Familjeliv