Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tyvärr, tjtjer!!!

Skrivet av Marie v 29+2
Det bidde ingen ny vagn för min del. Hade gjort en deal med maken om att inte köpa ny vagn om den gamla inte var musäten eller på något annat sätt skadad där den står på vinden. Så det hade jag lite förhoppningar om. Men se, det var den förstås inte. Inga fel på den inte *suck\'. Så det blir till att behålla 99:an och bara drömma om en 05:a.

Pengarna som vagnen skulle ha kostat går nu till ett säsongskort på Bajens hemmamatcher samt en parabol (finns ingen Ticket-kanal på Boxern). Grrrr!!!!!!!
Svar på tråden: Tyvärr, tjtjer!!!

men ska det inte gå till nåt

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
som ni båda har användning av?

Skulle ha blivit skitsur om gubben inte vill att vi skulle köpa nu vagn för att han behöver ett säsongskort på hockey eller vad det nu är. Parabolen må väl va för den kan du ju på sätt och vis ha användning av också men känns kanske också lite onödig om ni redan har en Boxer.

Antingen sparar ni pengarna eller så gör ni nåt skoj båda två med dom innan bebben kommer.
Fast du kanske också går på Bajens hemmamatcher föresten så ni kanske har användning av det båda två, fast av grrr:et i slutet antar jag att det inte är så eller?

kram
 

Nej

Skrivet av  Marie v. 29+3
jag är inte direkt intresserad av fotboll (därav GRRRR!!) och tycker det är en fullständigt onödig utgift, speciellt nu när bebban kommer. Verkar som att han tycker det är helt ok att jag sitter ensam med fem barn (varav en spädis) medan hans åker x antal mil till Söderstadion i Sthlm för att titta på vuxna karlar som jagar boll tillsammans med sina polare. Han försvarar det hela med att det "bara" rör sig om 12 hemmamatcher. Hua!!

Han å sin sida tycker inte att han får ut något av en ny vagn, när vi har en fullt fungerande ståående på vinden. Parabolen kan jag väl gå med på, fast jag vill inte ha Ticket (sportkanalen som sänder ALLT i sportväg))och han vill ha parabolen ENBART på grund av den kanalen. Ja, detta lär väl stötas och blötas ett tag till.

Kramis
 

*grrrr*

Skrivet av  Sandra med Mathilda 0103 +bf 25/3
Förstår att du blev arg!!!

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv