Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det här med att sova...

Skrivet av Mamin m pricken bf 13/3
Sover så himla konstigt. Bebis lever om och jag är som rastlös i kroppen. Dom senaste kvällarna har jag inte kunnat somna förrens vid 2-4 tiden och sen så sover jag till 9 tiden.. Imorron börjar jobbet igen, undrar hur jag ska orka.. Ska även till BM imorron, det ska bli kul å höra hur bebis ligger. Jag tror att den ligger på tvären ju..:)

Kramar till er alla...
Svar på tråden: Det här med att sova...

Oj!

Skrivet av  Mirre med 3 + v.30
Jag är nog lite bortskämd med att mina bebisar aldrig väcker mig om nätterna så länge de ligger i magen... Sedan skall de däremot ha mat titt som tätt eller bara vakna till ibland och brukar inte sova gott nätterna igenom förrän runt 2 års ålder!

Förstår om du blir trött av att ligga vaken så mycket, men det är kanske många tankar som virvlar runt och inte låter dig koppla av =)?

Hoppas du får sova bättre i natt och lycka till hos BM!
 

Känner igen det...

Skrivet av  Katta bf 27/3
där med att ligga och liksom vara rastlös och inte kunna somna, trots att man är trött! I mitt fall är dock bebisen ganska lugn, den håller liv sent på kvällen, typ när jag sitter vid tv:n efter att de stora barnen äntligen somnat, och håller då på i ett par timmar. Men när jag lägger mig så verkar den vilja somna också, och väcker mig aldrig av sparkar på natten i alla fall.
Jag jobbar också och vissa nätter blir det typ tre timmars sömn allt som allt, jättejobbigt såklart, men det känns som om jag inte kan göra nåt åt det just nu. När jag slutat jobba kan jag ju sova middag på eftermiddagen om jag vill, men då kanske jag inte lyckas somna på natten alls?! Hu ja, men snart är denna tiden över, bara att stå ut... Lycka till hos BM i morgon, själv får jag vänta till tillväxt-UL den 24/1 innan jag vet hur bebben ligger.
 

I natt var det

Skrivet av  Norrvan BF 20/3
hopplöst! Det blåste ju så extremt, trodde fönsterrutorna skulle hoppa in! När inte blåsten störde mig så hade bebisen gympapass i magen! Undrar också hur man ska orka om det fortsätter så här..Kanske blir man till slut så trött att det inte spelar någon roll hur mycket de sparkas? Hoppas verkligen inte att det är den här dygnsrytmen de ska ha när de kommit ut! Ha det så roligt hos bm, kram
 

Jobbigt...

Skrivet av  Sandra med Mathilda 0103 +bf 25/3
Min bebis håller oxå igång nattetid...
Jag märker inget om jag somnat, men om jag är vaken runt midnatt då den brukar börjar leva om så har jag sååå svårt att somna. Mycket funderingar blir det oxå nattetid, vilket gör det ännu svårare att somna....

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv