Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tvättar bebiskläder

Skrivet av Singoalla m Lucas + bf 1/3
Igår plockade jag fram Lucas alla min-pytte-kläder och tog fram allt som var könsneutralt för tvätt.
Det känns lite tidigt egentligen men jag blev sugen helt enkelt ;-)
Maken vet ju inte om att det är en liten dotter på väg så jag valde med omsorg vilka som kunde tas fram och har med ännu större omsorg gömt undan de söta små sakerna i rött och rosa som av någon anledning har överfallit mig i butikerna på sistone ;-)
Nu längtar jag efter bebis!!!
Unge sonen däremot har börjat morgonen som en en liten huligan och fick sin mamma att se rött när hon efter en stunds oroväckande tystnad går ut i vardagsrummet för att se vad han gör, jag hittade honom i den vita fåtöljen, med ca 2-3 dl blomjord som han mycket noggrant smetat in i fåtöljen och på sig själv. *grrr*
Han som normalt sett inte brukar hitta p å den typen av hyss..... vi var inte vänner just då kan jag säga. Tack och lov sover han nu ;-)
Svar på tråden: Tvättar bebiskläder

Sicken buse!

Skrivet av  Mirre med 3 + v.30
Kan tänka mig att du blev lite putt på sonen...

Visst är det kul att pyssla och greja inför vad som komma skall! Har själv gjort mig av med alla babiskläder för fler än 3 barn tänkte jag ju inte ha... Men man får ångra sig som tur är! Har inte skaffat så mycket nytt än, men det blir väl desto mer när h*n har tittat ut!

Ha det bra!
 

Här har det tvättats

Skrivet av  ÅsaL
Skönt att höra om fler som är tidiga i sina förberedelser. Jag ursäktar mitt boande med att jag snart kommer hamna mitt i byggkaos o inte kommer ha tid med sånt här. Ska tvätta påslakan till spjälis o vagn nu i veckan sen är jag helklar! Jag behöver det för att kunna ta det lugnt sista tiden så jag fejjar nu *L*
 

Tvättar också!

Skrivet av  Norrvan BF 20/3
Vill att allt ska vara rent o fräscht och ordning och reda. Annars kan jag inte koppla av! Lite fånigt kanske men man vet aldrig när bebisen kommer...
 

Åh vad mysigt!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 0103 +bf 25/3
Jag har inte rört bebiskläderna ännu - men snart ska jag nog oxå börja plocka fram våra....

Fick tillbaka bär-selen i dag som varit utlånat, och blev lite pirrig när jag satt och plockade med det. Tänk att vi snart ska få användning av det igen!!!

*kram*
 

Ihhh....

Skrivet av  Sandra med Mathilda 0103 +bf 25/3
missade visst incidenten med fåtöljen och blomjorden... Fy sjutton vilken bra start på dagen....

*kram*