Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

IKEA:s spjälsängar bra?

Skrivet av Katta bf 27/3
Vi måste ha en ny spjälsäng, men jag har inte lust att köpa en dyr och jättefin då det är vårt sista barn. Tänkte köpa en som hette GULLIVER på IKEA men den verkar vara slut i sortimentet enligt deras hemsida. Dock finns det en som heter SNIGLAR som är väldigt billig (39 euros här i Frankrike) men är den kanske inte så bra och tålig då, eller? Den är i obehandlat trä, men det är ju bara att olja den med träfärg, men är det nån av er som vet om den är ett OK köp??
Svar på tråden: IKEA:s spjälsängar bra?

Den har vi...

Skrivet av  Mia med Charlie [aug-03] + bf 19/3

Jag jämförde dock sängarna på IKEA & kom fram till att de är nästan likadana. Sniglar har lite tunnare ben & är i obehandlat trä & Gulliver är vit. Vi köpte därför Sniglar-sängen & är faktiskt jättenöjda. Billig & bra säng!
 

har kollat på den oxå

Skrivet av  Kattis bf 31/3
Gulliver spjälsäng... den skulle komma in vecka fyra här i sverige igen, just nu slut precis överallt.
 

Enligt ett test hos Vi Föräldrar

Skrivet av  Trillian bf 21/3
var Gulliger den enda spjälsäng som fick godkänt på alla punkter. Så den var klart bäst i test. Sniglar tror jag kom tvåa, enda nackdelen var att den var obehandlad så flisor kunde lossna... Sedan var det inte så stor skillnad på de som kom efter ex Brio, förutom de som inte blev godkända då. Så Sniglar borde väl vara det näst bästa alternativet.
 

Den är jättebra!

Skrivet av  Freja m Albin +v29
Sniglar har vi som extrasäng, och bebis nr. 2 kommer ligga i den eftersom Albin fortfarande använder den andra spjälisen. Den är stabil och man kan ställa in botten i ett högt och ett lågt läge. Bra med det höga läget till en nyfödd så slipper man böja sig. Kan varmt rekommendera denna!
 

Angående att Gulliver är slut

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
så har vi också tänkt köpa den men den är ju som bekant slut i hela svergie pga av den har blivit Q-stoppad och om jag minns rätt från kursen vi fick när jag började på IKEA så har dom då upptäckt nåt fel och därför dragit tillbaka samtliga sängar och dom som kommer v 4 är då alldeles nya och eventuella fel åtgärdade. Vi skulle bara få in 11 sängar till vårat hus så få se om vi hinner med annars kommer vi nog att köpa en sniglar istället och måla den för jag tycker inte om träfärgen men i övrigt så är det en precis lika fin säng som Gulliver.

kram
 

Kan man beställa en Gulliver?

Skrivet av  Kattis bf 31/3
Eller nåt så man är säker på att få en säng när de kommer in igen? Eller är det helt enkelt först till kvarn som gäller på IKEA?

Tacksam för svar!
 

Vad bra! Tack allihopa!

Skrivet av  Katta bf 27/3
Skulle väl i o f s kunna vänta tills Gulliver kommer tillbaka, men varför betala det dubbla om Sniglar är lika bra?? Vi kommer att behandla och ev måla den i vilket fall som helst, för jag tycker som Arwen att den inte ser så snygg ut kanske, men det är ju en baggis. Så tjänar man in några slantar där, och det behövs för vi har inte heller madrass till den, och måste tyvärr köpa nytt babyskydd också, för vår Britax Rock a Tot är 7 år gammal nu så den håller inte måttet säkerhetsmässigt. Sen har vi ingen babysitter heller...och behöver komplettera med kläder. Så går det när man får en oplanerad baby och hade hunnit ge bort eller göra sig av med sina gamla grejer!
 

Artiklar från Familjeliv