Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Komisk första dag på jobbet...

Skrivet av MammaMia Ebba-02 & bf 8/3
Det roliga var när jag kom till jobbet för min chef såg alldeles förvånad ut :)
Hon trodde jag var sjukskriven fram till förlossning och alla mina arbetsuppgifter är bortlagda på mina kollegor så jag har inget att göra :) Dessutom så får jag inte jobba tre heldagar i veckan och vara ledig två som jag hade tänkt fördela mina 50% jag ska jobba januari ut utan jag måste komma in och jobba 3,5 timmar per dag.... Inget jag vill då jag har 1 timmes bilresa enkel resa för att ta mig till jobbet..

Funderar faktiskt på att ringa till min läkare och be honom sjukskriva mig resten av tiden 100%.

*suck*
Svar på tråden: Komisk första dag på jobbet...

Oj!

Skrivet av  Nanna80 *V29+6*
Ja, inte skulle jag vilja åka 2 h om dagen för att jobba 3,5... Då blir det ju ändå ingen bra sjukskrivning!
Så jag skulle nog hoppas på att få bli sjukskriven 100% om jag vore du...
Kram
 

Märkligt

Skrivet av  Sandra med Mathilda 0103 + bf 25/3
att sitta på jobbet och ha blivit ifråntagna sina arbetsuppgifter.... Trist!

Märkligt oxå att du inte får jobba tre heldagar som du hade tänkt. Känns ju totalt onödigt att jobba 3,5 timmar per dag....

Tycker helt klart du ska ringa läkaren och be om 100% sjukskrivning. För om du ska jobba sådär känns det ju som att kommer bli rätt tufft....

*kram*
 

Förstår dig

Skrivet av  ÅsaL
Oj vilken märklig dag. ATt jobba 3,5 timme varje dag när man måste pendla känns ju lite onödigt..... Kolla med doktorn om det går att bli sjukskriven på heltid. Låter ju bäst för alla parter...
 

Artiklar från Familjeliv