Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Höll på att bli överkörd i går! *OT*

Skrivet av Nanna80 *V29+6*
Det hade ju snöat en del igår (ca 30-40 cm) och ute på landet är de ju inte alltid så snabba med att ploga småvägarna. Jag skulle köra över "stora" vägen (landsvägen) och jag vet att de som bor i byn klagat många gånger att alla bilister kör för fort. Det är dessutom det enda stället där barnen kan gå över vägen när de ska till skolan. Och from att man är 10 år får man ingen skolskjuts till skolan heller. Så efter mkt påtryckningar från föräldrar blev det en mittrefug samt att hastigheten sänktes från 90-70 km/h.
Iallafall så om man kommer som jag så är det en liten svacka först innan man kan köra över. Pga snön var jag ju tvungen att ha lite fart för att ta mig igenom snövallen som blivit sen de hade plogat stora vägen. ( Jag brukar tycka att den här överfarten är lite lurig även sommartid) Men när jag kom upp kom det bilar så jag var tvungen att stanna, fick köra fram och tillbaka för att platta till snön så jag skulle kunna stå där uppe och köra över. det var ju dessutom ganska så halt och när jag väl fått upp ett bra spår och det var fritt från båda håll börjar jag köra över, då kommer det en bil i världens fart! Han måste ha kört MINST 150!!!! Jag hann precis undkomma att bli träffad mitt i sidan och var lagomt skakad efteråt! Det värsta är att jag är nästan 100 på att det är en kompis lillebror som jag vet kör väldigt vårdslöst. Första månaderna han hade sitt körkort totalkvaddade han 3(!) bilar så försäkringsboöaget löste in dem... Man tycker att han borde ha lärt sig! Han körde bara vidare i samma fart, undrar om han överhuvudtaget hann reagera eller bry sig överhuvudtaget!
Det var en bil som stannat på andra sidan vägen för kisspaus med barn och de såg helt chockade ut!
Hade det varit barn som skulle gå över vägen hade de inte haft en chans att klara sig. Usch, blir alldeles illamående bara av tanken! Och fruktansvärt förbannad!!!!
Så här i efterhand känner jag att det nästan hade varit bra om han kört på mig i bakänden eller åtminstone kört ner i diket eller så. Så att han lär sig!
Och även för kommunens del så de får se vilken otrygg korsning det är för alla skolbarn, samt för de ungdomar som vill gå över vägen till kompisar o dyl.

Ville bara berätta...
Svar på tråden: Höll på att bli överkörd i går! *OT*

Hugaligen!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 0103 + bf 25/3
Vilken jäkla dåre!!!!
Tur att du klarade dig - och hoppas att alla andra som råker ut för den dåren klarar sig....

*kram*
 

Men gud va hemskt

Skrivet av  ÅsaL
Oj vad otäckt, stora kramar till dig Nanna!!
Bra att du kan se det positiva i det hela.
 

Artiklar från Familjeliv