Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läcker ni från brösten?

Skrivet av Nanna80 *V29+6*
Förra veckan kände jag när jag tog av mig Bh´n på kvällen att jag fick ngt blött på handen. Sen kom det inget mer och jag tänkte att det kansek var inbillning eller så. Nästa natt när vi släckt lampan och låg och kramdes kände jag helt plötsligt hur det blev alldeles blött på min arm. Skrattade och undrade om det var min sambo som dreglat på mig eller vad?! Tände lampan och får se att det var en blöt fläck på lakanet samt över min ena arm. Antog att jag börjat läcka och tyckte det var lite spännande och häftigt. Men efter dessa gånger har det inte kommit något mer... Är det så här det är? Min sambo tycker mina bröst luktar lite annorlunda, typ "mjölk" säger han...
"Ska" man läcka innan man fött eller kommer mjölken komma igång av sig själv iaf?
Svar på tråden: Läcker ni från brösten?

Inte så mycket

Skrivet av  Lena L, v 33
Det kommer lite ibland, inte så det blir så himla blött utan mer lite fuktigt liksom. Det är vanligt att det gör det, fast alla gör inte det innan förlossningen. Förra gången läckte jag inget men amningen kom igång ordentligt ändå, det har inget samband.
 

jag oxå...

Skrivet av  fie men pyret bf8/3
jag har oxå läckt precis som duu ett par tre gånger så där... men om jag "massera" brösten så kommer det mjölk.

 

Läcker inte.

Skrivet av  Helena, bf 5/3
Gjorde det inte förra gången heller. Mjölken kommer igång i vilket fall som helst.
 

Vid min första graviditet

Skrivet av  Marie v. 29+4
var det precis så som du beskriver det. Det formligen rann ut tuttarna så på morgonen vaknade av surlukt och dyngsura lakan. Vid de tre andra (och även denna) så har jag inte läckt någonting, utan det kommer igång först efter förlossningen.

Kramisar
 

Har inte

Skrivet av  carina med 6 huliganer + bf 17/3
läckt med något av barnen, o inte kunnat massera fram nåt heller. Men mjölken kommer igång i alla fall, det har inget samband. För min del tycker jag det är rätt skönt att inte läcka innan, gör av med så mycket amningskupor sen i alla fall! *ler*
 

Använder inlägg..

Skrivet av  Molly bf 14/3
Jo jag läcker så jag har börjat använda inlägg. Jag läckte även förra graviditen och när dottern var född vaknade jag i en swimmingpool varje morgonen i ett halv år. Nu är det någonslags förmjölk, gul och väldigt fet som läcker ut. Fläckarna går inte bort på 40 grader.
 

Ja

Skrivet av  Alair

Jag har läckt lite under ett par månader, men nu har det blivit mer och mer. Har upptäckt att det är värst på natten när jag ligger på sidan. Antagligen för att brösten kanske pressas ihop lite då?

På dagarna händer det att det läcker då med, men mest ur högerbröstet! Konstigt.. *skrattar*
 

Har aldrig läckt...

Skrivet av  Katta bf 27/3
under mina tvâ andra graviditeter och hittills inte under denna heller, men mjölken har kommit igâng ett par dar efter förlossningen hur enkelt som helst, sâ man behöver absolut inte läcka innan för att vara säker pâ att man fâr mjölk efterât! Jag är faktiskt bara glad sâ länge jag slipper läcka i förtid...
 

Inte alls

Skrivet av  Clärchen
Har börjat fundera på om det ska börja snart eftersom det i vissa böcker står att det kan börja nånstans i sjunde månaden men jag har inte märkt nåt.
 

Ja lite

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
ett par gånger men mest så att det blir en liten fläck på tröjan eller BH:n, är dock bara det högra än så länge, få se om det kommer nåt från vänstra innan bebben tittar ut.

kram
 

Välkommen till mamma mu klubben

Skrivet av  ÅsaL
Även jag har börjat läcka och lukta. Känner att brösten spänner och växer. Var samma sak med Ludde och verkar inte bli bättre nu. Jag hade JÄTTEMUYCKET mjölk, det fulkkomligt sprutade ur mig (ingen bröstpump behöder för min del) så det kanske blir lika för dig.
 

Japp det gör jag

Skrivet av  Sofie och Ronja + Bf 28/3
ska och ska...en del läcker innan och en del inte jag tror inte att det spelar så stor roll utan mjölken kommer nog oftast igång efter barnet är fött även om man inte läkt innan och kanske kommer den inte igång ordentligt för en del som läkt innan?!

Visst känns det lite spännande jag börjar mer och mer förstå att det närmar sig:)
 

Läcker lite

Skrivet av  Maria m Hampus 030322 + bf 19/3
men inget i jämfört med när jag väntade Hampus. Har faktiskt funderat på om det blir mer snart men är nöjd och glad så länge det bara fuktar. Som de andra sagt mjölken kommer igång efter bebisen är född iallafall.
 

Artiklar från Familjeliv