Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Storlek nu igen

Skrivet av Alair

Var på bröllop i lördags och som brudens ogifta gravida storasyster så får man ju lite uppmärksamhet.

Alla frågade när det var dax och alla blev lika förvånade när jag sa att det är två månader kvar.
I början var jag väl lite trevlig och artig sådär, men efter typ 10 storlekskommentarer började jag bli lite irriterad. Men de kunde ju inte veta att alla innan sagt samma sak, så jag behärskade mig.

Jag vill inte vara så stor att alla tror att det är dax imorgon! Jag vill oxå ha en söt liten kula som deras väninna har, eller som de själva hade, eller som deras fru hade i 9e månaden!
Svar på tråden: Storlek nu igen

Förstår...

Skrivet av  Sofie
...att du blev sur, jag brukar lägga till med "mördarblicken" när någon säger att jag är stor. Kan dom inte bara säga att man är vackert gravid så kan dom bara vara tysta =)
Såg att du oxå bodde i GBG och väntade din första, kanske syns vi på nån barnvagnsprommis i vår.
 

Inte omöjligt

Skrivet av  Alair
Vi bor i Masthugget, så det är nog inte jättelångt ifrån er ;o)
 

Förstår...

Skrivet av  Sofie
...att du blev sur, jag brukar lägga till med "mördarblicken" när någon säger att jag är stor. Kan dom inte bara säga att man är vackert gravid så kan dom bara vara tysta =)
Såg att du oxå bodde i GBG och väntade din första, kanske syns vi på nån barnvagnsprommis i vår.
 

Får jag också höra

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
komentare som "ska du verkligen gå till slutet av mars? Du kommer ju att bli jättestor!" Men jag skiter i dom, älskar min mage och tycker själv inte jag är jättestor, ligger vad jag vet helt ok på kurvan också, senast 28+4 var sf 29 cm och min bm sa inget om att det skulle vara jättestort.

Men förstår att du ilsknar till när 10 pers säger samma sak, har dom inget annat att säga till en gravid än att hon är stor?

Hoppas bröllopet var trevlig annars?

kram
 

Ja, det var en bra dag i övrigt

Skrivet av  Alair

Bröllopet var jättevackert och middagen och festen efteråt var precis som den ska vara!
Jag och mina hormoner gjorde sig till känna under vigseln då jag kände stoora tårar redan när de syntes längst ner i kyrkan. Dumma jag hade glömt näsduk, men Älskling hade inte glömt *ler*
Sen fick man ju som gravid vara chaufför åt diverse löst folk så jag kom inte i säng förrän 3 typ (hade hoppats på att kunna smita vid midnatt, hehe), men det var ok ändå.
 

Måste vara efterkonstruktioner

Skrivet av  Clärchen
med alla som haft liten söt kula. Jag tror nog att flertalet egentligen varit större än de kommer ihåg. Det är ju som när man ser små nyfödingar att man aldrig riktigt kommer ihåg att det är så små de är, måste vara nåt slags tvärtomförhållande med magar!
 

Hoppas

Skrivet av  Alair

Ja, jag hoppas att det är så! *ler*
 

Känns igen men

Skrivet av  ÅsaL
Rent objektivt kan jag säga att min kula är rätt normal och fin, och mer kullik än den barbamammaliknande varelse jag förvandlas till i slutet av gravidteten. De som säger jag är stor kan bara vänta, jag kommer bli enorm :-)
Folk är intressanta, du är säkerhet så fin som möjligt!!
 

Jorå..

Skrivet av  Alair
De sa att jag var fin o så (vilket var tur det med tanke på den svindyra klänningen!) men klämde även in att jag var stor.
Älskling var söt och sa till mig att den andra gravida tjejen där, som ska ha veckan före mig, var lika stor som jag om inte till och med lite större. Tur att jag har honom *ler*
 

Trist

Skrivet av  Lena L, v 33
Jag får också höra sånt, en sade till mig innan jul "hoppas du inte tar illa upp men jag trodde verkligen du skulle föda vilken dag som helst". Vad svarar man på det?! Jag fattar inte varför man ska kommentera öht, är skittrött på såna kommentarer.
 

Folk har ingen koll!

Skrivet av  chrisma bf26/2
Jag känner (och kände likadant förra grav) att folk blir förvånade åt både ena och andra hållet när jag säger hur långt det är kvar. De vet helt enkelt inte hur stor man "normalt" är, vilket för övrigt varierar väldigt från kvinna till kvinna och grav till grav.

Skit i vad de säger...
 

Artiklar från Familjeliv